Nyhet Posted August 31, 2009 Report Share Posted August 31, 2009 (edited) Disney har idag köpt Marvel Comics för fyra miljarder dollar. I affären ingår kända seriefigurer som Iron Man, Spider-Man, X-Men, Captain America, Fantastic Four och Marvels övriga 5000 serier. Disney planerar att basera fler filmer på Marvels mindre kända figurer, säger företagets finanschef Tom Staggs till Marketwatch. En anledning till det är att Marvels tidigare avtal med bland annat Fox och Sony fortsätter att gälla. Källa [ Till originalnyheten ] Edited August 31, 2009 by Nyhet Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted August 31, 2009 Report Share Posted August 31, 2009 NEEEEJJJ! Inget disneyfierande tack! Jag vill ha mina marvelfilmer som de är, coola och ironiska. Undrar om de innebär att Universals nöjesfält får ändra namn på sina attraktioner :knäpp: Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted August 31, 2009 Report Share Posted August 31, 2009 Känns nästan som ett kap, undrar hur detta kommer påverka kommande filmer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted August 31, 2009 Report Share Posted August 31, 2009 Jo musse pigg kommer att dyka upp lite här och var i filmerna och ibland även kvast-kajsa ;) :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flow My Tears Posted September 1, 2009 Report Share Posted September 1, 2009 Har svårt att se hur detta kommer gynna en som mig, som verkligen gillar både Disney och Marvel. Att blanda dessa två komponenter låter inte alls bra. Risken är väl att allt blir mjukare och mer tillrättalagt när Disney ska blanda sig i Marvels kommande filmer med mera. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts