Jump to content

Zimmerman sågar Nemesisregissören Stuard Baird: "Han hade ett stort ego"

Nyhet

Recommended Posts

Herman Zimmerman, ansvarig för scenbyggena i TNG-filmerna, gillade inte att arbeta med Nemesisregissören Stuart Baird.

- Baird ville göra den en sådan viktig film att alla de övriga Trek-filmerna skulle glömmas bort, säger Zimmerman till Trekmovie.com.

Zimmerman tyckte därför att Baird var svår att arbeta med, och att regissören inte respekterade det som hade släppts före Nemesis.

- Vi som arbetade med scenbyggen i filmen hade inte lika kul som vi hade haft när vi gjorde de övriga filmerna. Därför att regissören hade ett ego som gjorde att filmen var på helspänn, och jag hoppas att det inte görs alltför många filmer med den mörka filosofin. Det var definitivt emot Gene Roddenberrys Star Trek-filosofi.

Herman Zimmerman, 74, var mellan 1987-2005 huvudansvarig för scenbyggena i Star Trek. Hans favoritbygge var bryggan på Enterprise i serien med samma namn.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Edited by Nyhet

Zimmerman tyckte därför att Baird var svår att arbeta med, och att regissören inte respekterade det som hade släppts före honom.

Det har jag påpekat i många trådar här, att all tidigare Star Trek kasstades åt fanders. Trevlig att höra att det fans folk på Paramount som tyckte det samma. Personligen räknar jag inte Nemesis till Star ST

Zimmerman tyckte därför att Baird var svår att arbeta med, och att regissören inte respekterade det som hade släppts före honom.

Det har jag p??pekat i många trådar här, att all tidigare Star Trek kasstades åt fanders. Trevlig att höra att det fans folk på Paramount som tyckte det samma. Personligen räknar jag inte Nemesis till Star ST

Jag kan personligen säga detsamma om senaste star trek-filmen (med undantag av Spock's framträdande)

Jag tycker i övrigt att Nemesis ej är någe vidare bra för att vara star trek men det börjar nästan kännas som att Nemesis har fått tillräckligt mycket stryk nu. ;)

Jag håller med dig i den meningen att jag känner att Nemesis är uttjatat. Diskusionen är över så att säga. Vad det gäller den nya filmen så är jag väldigt likgiltig. Har inte tänkt något på den sedan jag var på bio, och har inget intresse att se den igen, vilket i sig är tragiskt. Dock var jag inte lika irriterad på den filmen som Nemesis...glider av ämnet nu. Sorry!!

Jag antar att anledningen till att Zimmerman uttalar sig nu är att han inte längre är involverad i Paramount och Star Trek. Vilket får mig att undra vad för anndra ärliga åsikter vi kommer att få i framtiden när andra gå i pension??

Edited by Unkas

• Create New...