Gå till innehåll
Nyhet

Next Generation Movie Collection gick direkt in på försäljningstopplistor

Rekommenderade inlägg

Den nya samlingen Star Trek: The Next Generation Movie Collection gick in på nittonde plats på den amerikanska försäljningstopplistan för dvd och blu-ray när den släpptes i slutet av september. Totalt såldes det 69 000 exemplar under den första veckan.

Samlingen var den sjunde bästsäljande blu-rayskivan samma vecka, enligt Blu-ray.com som dock inte redovisar försäljningssiffror. Generellt är dock tio till trettio procent av den totala försäljningen blu-ray, så en kvalificerad gissning är att det såldes någonstans mellan 7000-21 000 exemplar.

Ännu bättre sålde dock den andra säsongen av TOS för blu-ray som släpptes samma vecka. Den gick in på andra plats.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Redigerad av Nyhet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är bra att det går bra för de gamla seriernas DVD försäljningar, då de visar på ett stort intresse för StarTrek genren, vilket ökar chanserna till fler filmer och kanske serier med Startrek tema. :rolleyes:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eller en musikal... Jag menar allting har ju musikaler nu för tiden så varför inte star trek?? J.

Det skulle vara intressant och se en musikal variant av Startrek. Det skulle jag kunna tänka mig och se faktiskt. :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varför ska allting vara antingen eller mr trek? Vad det gäller musikal är problemet att jag inte hittar någon historia som är tillräckligt allmänngiltig för att fler än trekkies ska vilja se den samtidigt som det är tillräckligt mycket star trek för att trekkies ska vilja se den... J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag trodde att du menade en "musikalfilm". En uppsättning av ST av en grupp som annars inte skulle göra ST skulle jag helt klart godkänna :P EN liten missuppfattning alltså :)

Redigerad av Mr Trek

Dela detta inlägg

Länk till inlägg