Nyhet Posted October 11, 2009 Report Share Posted October 11, 2009 (edited) Den nya samlingen Star Trek: The Next Generation Movie Collection gick in på nittonde plats på den amerikanska försäljningstopplistan för dvd och blu-ray när den släpptes i slutet av september. Totalt såldes det 69 000 exemplar under den första veckan. Samlingen var den sjunde bästsäljande blu-rayskivan samma vecka, enligt Blu-ray.com som dock inte redovisar försäljningssiffror. Generellt är dock tio till trettio procent av den totala försäljningen blu-ray, så en kvalificerad gissning är att det såldes någonstans mellan 7000-21 000 exemplar. Ännu bättre sålde dock den andra säsongen av TOS för blu-ray som släpptes samma vecka. Den gick in på andra plats. Källa [ Till originalnyheten ] Edited October 13, 2009 by Nyhet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorien Posted October 12, 2009 Report Share Posted October 12, 2009 Det är bra att det går bra för de gamla seriernas DVD försäljningar, då de visar på ett stort intresse för StarTrek genren, vilket ökar chanserna till fler filmer och kanske serier med Startrek tema. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted October 12, 2009 Report Share Posted October 12, 2009 http://cdon.se/film/star_trek_8%3a_first_contact_-_remastered-7333119 Bara att vänta tills fjärde november om man vill ha FC! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted October 12, 2009 Report Share Posted October 12, 2009 Eller en musikal... Jag menar allting har ju musikaler nu för tiden så varför inte star trek?? J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorien Posted October 12, 2009 Report Share Posted October 12, 2009 Eller en musikal... Jag menar allting har ju musikaler nu för tiden så varför inte star trek?? J. Det skulle vara intressant och se en musikal variant av Startrek. Det skulle jag kunna tänka mig och se faktiskt. :lol: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted October 12, 2009 Report Share Posted October 12, 2009 Neeej, inte på bekostnad av filmer/serier!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorien Posted October 12, 2009 Report Share Posted October 12, 2009 Nej, jag tänkte mer i form av teater och inte en musikal film. Det är klart att man hellre ser en StarTrek film/serie. B) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted October 13, 2009 Report Share Posted October 13, 2009 Varför ska allting vara antingen eller mr trek? Vad det gäller musikal är problemet att jag inte hittar någon historia som är tillräckligt allmänngiltig för att fler än trekkies ska vilja se den samtidigt som det är tillräckligt mycket star trek för att trekkies ska vilja se den... J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted October 13, 2009 Report Share Posted October 13, 2009 (edited) Jag trodde att du menade en "musikalfilm". En uppsättning av ST av en grupp som annars inte skulle göra ST skulle jag helt klart godkänna :P EN liten missuppfattning alltså Edited October 13, 2009 by Mr Trek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorien Posted October 13, 2009 Report Share Posted October 13, 2009 Missuppfattningar är naturligt förekommande hos oss människor, så det är ingen fara. ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts