Jump to content

Idéer

Novatron

Recommended Posts

• 7 months later...

När jag ändå är igång med att väcka gamla trådar kan jag lägga ett par idéer här också.

Två olika saker väckte en tanke.

1. De fester med WCT jag varit på har varit mycket trevliga.
  2. Ibland är det svårt att hinna tillbaks efter maten på treffarna.

En kul lösning vore gemensamt käk på treffen. Man skulle kunna anmäla att man vill vara med när man kommer på morgonen, eller rent av innan treffen. Det skulle kunna vara gemensamt hämtad mat, eller något hemkokt om det finns sådana talanger i föreningen. Någon som känner sig manad? Det jag ser som talar mot idén är att det inte finns så bra möjligheter att sitta och äta på Roy. Det skulle nästan behöva vara sån där mingelmat, som inte behöver bestick, på mingelfat, som man kan hänga glaset på. Kan tänka mig att Roy har en del invändningar mot konkurrerande servering också... Men det var i vart fall en idé.

En annan idé är att ha fan art workshop. Några i föreningen som gör Star Trek-relaterade prylar eller kläder kunde ha med sig några av sina alster och verktyg med mera från tillverkningsprocessen. Under någon av pauserna kunde de visa hur de gjort och vissa saker kanske vi andra kunde få prova på. Jag var med om något i den stilen i en helt annan förening. Det var väldigt intressant. Man skulle kunna ha det i samband med fan art-tävlingen, eller kanske treffen innan som inspiration?