Gå till innehåll
Nyhet

Pappa pratade bara klingonska med sin son

Rekommenderade inlägg

alec_thumb_091205.jpg

klingon_thumb_091205.gif

En pappa ville se om hans son Alec kunde lära sig klingonska som förstaspråk och tilltalade sin son, från det han föddes tills han var ungefär tre år gammal, på enbart klingonska.

Pappan spenderade flera dagar på att översätta fraser till klingonska och hoppades att sonens första ord skulle vara vav istället för pappa.

Mamman var däremot inte överförtjust och vägrade att prata annat än engelska med sonen. När sonen blev lite äldre tappade han dock lusten att prata klingonska, även om han då kommit så långt att han talade språket perfekt. Alec verkade ha fått nog när pappan även ville att sonen skulle se ut som en klingon...

Källa

[ Till originalnyheten ]

Redigerad av Nyhet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Stackars barn... här kan jag och The Holy Three fortsätta vår diskussion om föräldrar. Här var det uppenbart ett barn som "gillade" något när han var liten för att hans förälder gjorde det. När han blev äldre växte han dock ifrån det... vilket jag vet att jag hade som exempel i den diskussionen vi hade ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ungen heter Alec... Skall vi våga sätta en slant på att han har fått sitt namn efter Worfs son Alexander? ;)

Nåja, det är en smått bizarr nyhet, som jag dock inte kan låta bli att flina åt. Slår vad om att denne Alec svär på Klingonska, om han inte tänker sig för. Är det inarbetat, så är det. Det är nog bara att säga Qapla till farsan

Att han försökte få sonen att se ut som en klingon är dock overkill.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo men detta är ju lite av ett extremfall och nöter finns det ju överallt. Extra tråkigt när barn blir drabbade av det dock.

Detta är ju en typisk grej som man ska ägna sej åt när man av sej själv har skaffat sej ett genuint intresse av det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Stackars barn... här kan jag och The Holy Three fortsätta vår diskussion om föräldrar. Här var det uppenbart ett barn som "gillade" något när han var liten för att hans förälder gjorde det. När han blev äldre växte han dock ifrån det... vilket jag vet att jag hade som exempel i den diskussionen vi hade ;)

Det här är ju skillnad, att lära sin son ett språk och få honom att fortsätta prata det med enbart en annan person skiljer väl sig från att titta på Star Trek med föräldrarna och således bli ett fan?

Vi kan dock hålla med om att föräldern i det här fallet var väldigt extrem :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg