The Holy Three Posted January 18, 2010 Report Share Posted January 18, 2010 (edited) Alla gäster är för en gångs skull redan klara i god tid, de som kommer på denna mässa är: Michael Ironside - Total Recall, V, Starship Troopers, Scanners Temuera Morrison - Star Wars, Krigarens Själ Peter Mayhew - Chewbacca Justin Chon - Twilight Maud Adams - James Bond Gunnar Hansen - Leatherface i Motorsågsmassakern De som är nya för denna gång är Justin Chon och Maud Adams. Verkar bli mycket Twilight gäster framöver, tyvärr. www.propworld.nu Edited February 24, 2010 by The Holy Three Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted January 18, 2010 Report Share Posted January 18, 2010 ja!!! Har längtat sen förra mässan då jag hade jätteroligt! Den har gången tar jag nog med mig två nördar istället för en också Vore också kul att eventuellt träffa någon forummedlem också ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted January 18, 2010 Author Report Share Posted January 18, 2010 Jag ska nog dit om jag får med mig några vänner. Michael Ironside ska jag ha en autgraf av, sen även Maud Adams måste jag givetvis ta en autograf av och ha på min James Bond väska, fick ju en av självaste Jaws senast. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted February 24, 2010 Author Report Share Posted February 24, 2010 En ändring i gästlistan har gjorts, Peter Mayhews AKA Chewbacca kommer istället för Temuera Morrison pga försenad filminspelning av Green Hornet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted February 24, 2010 Report Share Posted February 24, 2010 Chewbacca känns som en sådan där som har varit med flera gånger förut, han gillar nog sverige. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted February 24, 2010 Report Share Posted February 24, 2010 Jag ångrar lite att jag inte tog Ironside's autograf på älvsjö mässan sist. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted February 24, 2010 Author Report Share Posted February 24, 2010 Chewbacca känns som en sådan där som har varit med flera gånger förut, han gillar nog sverige. J. Han är snarare på Isbergs speed-dial som så många andra av hans gäster, någon han ringde i sista minuten för att fylla luckan som skapades av Morrison. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted March 5, 2010 Report Share Posted March 5, 2010 Så... vilka ska dit? Jag ska dit på söndag med en kompis i alla fall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 5, 2010 Author Report Share Posted March 5, 2010 Blev inget för mig till slut, för mycket andra utgifter den här månaden. Ingen större fara, dom jag vill träffa kommer ju ändå få komma tillbaka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted March 6, 2010 Report Share Posted March 6, 2010 (edited) Om någon var där idag skulle jag gärna höra hur det var med Star Trek saker där den här gången? (Är orolig för att Twilight konkurrerar ut ST) Edited March 6, 2010 by Mr Trek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 7, 2010 Author Report Share Posted March 7, 2010 Menar du att du oroar dig för att stånden som normalt sett har Star Trek grejer till salu istället köper in en massa Twilight? Skulle inte oroa mig för det. Finns nästan bara ett enda stånd på den här mässan som har bra och mycket Star Trek grejer, och det ståndet har nästan bara Star Trek grejer till salu, lär inte bli några ändringar där, hade redan hänt isf. Hoppas du får kul iaf, önskar jag kunde vara där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted March 7, 2010 Report Share Posted March 7, 2010 Mer att Twilight-stånden tar så stor plats typ, eller höjer priserna för en plats på mässan eller nåt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted March 7, 2010 Report Share Posted March 7, 2010 Kan någon som var där berätta lite om mässan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 7, 2010 Author Report Share Posted March 7, 2010 Mer att Twilight-stånden tar så stor plats typ, eller höjer priserna för en plats på mässan eller nåt... Nja, riktigt så stort är nog inte Twilight här i Sverige att ett sånt problem skulle skapas på mässan. Senast jag var där fanns det inte ens ett stånd åt enbart Twilight. Berätta gärna hur mässan var sen när du återkommer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted March 7, 2010 Report Share Posted March 7, 2010 Sist jag var på mässan i stockholm var det en hel uppsjö av twilightgrejjer och det var en hel del tonårsflickor där. Jag förstår inte vad som är så bra med filmen (har inte läst något) men jag är nog för gammal för att uppskatta sånt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted March 7, 2010 Report Share Posted March 7, 2010 Idag var jag på mässan med mamma (kompisen jag skulle gå med hade så mycket träningsvärk att ha inte kunde, gissar att jag är bättre tränad ). Det var tyvärr mindre Star Trek på mässan än det vart förra året, speciellt på skeppsmodellsidan, jag som hade tänkt mig hitta en modell av USS Defiant hittade tyvärr ingenting. Det bästa var att cdon.se hade någon typ av lagerrensning där de sålde lösa DVD-skivor för 15 kr styck, eller 10 st för 100 kr. Vi köpte lite Star Trek och lite Mr Bean och lite annat De hade också någon rensning av gamla spel där jag hittade Starfleet Command III för 50 kr Hoppas det ska bli kul att spela Engelsmännen som förra året hade mycket modeller hade inte så mycket modeller den här gången, men de hade en del tidningar, jag köpte en tidning från när DS9 skulle släppas för 69 kr med två affischer i , en hade Kira på ena sidan och Odo på andra, den andra hade Dax på ena sidan och Quark på andra, det blir alltså två val mellan skönhet och coolhet... I WCTs monter fanns det som förra gången en liten TV med roliga Star Trek videos, den attraherade en del del småbarn som blev bjudna på pins (framtida forummedlemmar?), jag fick ett häfte som var en kort introduktion till ST som jag kan visa för de som kommer hem till mig och inte vet skillnaden på SW och ST De hade också lottförsäljning där man kunde vinna en tröja. Mamma köpte 5 lotter, jag valde tre stycken och hon valde två stycken, på den första lotten jag öppnade stod det nr. 1 vilket var ett vinstnummer, så nu har jag en tröja med Quark i svarta streck på med citatet "Greed is Eternal", det fanns några andra att välja på, men ja skulle såklart ha DS9 tröjan Det var inte så långa köer till skådespelarna, men jag märkte en ökning i tonårstjejer på mässan som säkert var där för Twilight. Och by the way THT, samma stånd som hade de få ST-modeller som fanns där hade också Twilight :o (Du hade fel :P ^^) ************* Det var en liten kort sammanfattning av mässan det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 7, 2010 Author Report Share Posted March 7, 2010 Det är ju knappast säkert att ståndet köpte in mindre Star Trek bara för att kunna köpa in mer Twilight. Händer ofta att det skiljer från mässa till mässa. Var Star Trek ståndet där? Alltså det stånd som säljer det mesta; actionfigurer, t-shirts, pins, autografer, props etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted March 7, 2010 Report Share Posted March 7, 2010 Njae, svår fråga, det var stånd med ST-avdelningar, men det var inget som var lika dedikerat till ST som förra året, actionfigurer såg jag bara några få, SW hade övertaget den här mässan Men jag tyckte jag kände igen en del säljare i alla fal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 7, 2010 Author Report Share Posted March 7, 2010 SW har alltid övertaget, usch så mycket SW skit det finns på dom här mässorna, snacka om överflöd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted March 7, 2010 Report Share Posted March 7, 2010 Förra året tyckte jag nästan ST hade övertaget på modellsidan iaf Så var det vekrligen inte den här gången Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 7, 2010 Author Report Share Posted March 7, 2010 Star Trek modeller tror jag till största del är nyproducerade varor, Micro Machines, Playmates och DST t. ex. De flesta SW stånden har ju mycket gammalt, och de gamla skeppen är ofta relativt sällsynta och värdefulla så det är förståeligt att det inte är så mycket sånt på mässorna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted March 7, 2010 Report Share Posted March 7, 2010 På sthmsmässan dominerar SW tyvärr. Jag förstår inte varför. Det finns ju bara 2 filmer som går att titta på i den filmserien. Resten är bara plågsamt. Jarjar är nästan lika otäck som Storpotäten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted March 7, 2010 Report Share Posted March 7, 2010 Det var nog bara en 5 olika modeller med ST den här gången, mååånga fler med SW. Jag och en i WCT montern höll i alla fall med varandra om att SW var skräp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted March 8, 2010 Report Share Posted March 8, 2010 På sthmsmässan dominerar SW tyvärr. Jag förstår inte varför. Det finns ju bara 2 filmer som går att titta på i den filmserien. Resten är bara plågsamt. Jarjar är nästan lika otäck som Storpotäten. Fast å andra sidan är ju Cats bara en musikal och det är ändå tillräckligt för att jag ska älska den. Dessutom trodde jag att sw hade 6 filmer och ett par spinn off tv serier. Klaga inte på Jar Jar, han är så härligt spejsad med sina misa och disa. Nä, den största bristen i sw är att det inte finns några katt humanoider med... J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted March 8, 2010 Report Share Posted March 8, 2010 Jag sa inte att det enbart existerade 2 filmer, jag påstod att det enbart finns 2 filmer värda att kolla på. Jag antyder alltså att resten är bara kommersiell, själlös smörja. :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts