Jump to content

Scandinavian Sci-Fi, Game & Film Convention 6-7 mars

The Holy Three

Recommended Posts

Alla gäster är för en gångs skull redan klara i god tid, de som kommer på denna mässa är:

Michael Ironside - Total Recall, V, Starship Troopers, Scanners

Temuera Morrison - Star Wars, Krigarens Själ

Peter Mayhew - Chewbacca

Justin Chon - Twilight

Maud Adams - James Bond

Gunnar Hansen - Leatherface i Motorsågsmassakern

De som är nya för denna gång är Justin Chon och Maud Adams. Verkar bli mycket Twilight gäster framöver, tyvärr.

www.propworld.nu

Edited by The Holy Three

• 1 month later...
  • 2 weeks later...

Menar du att du oroar dig för att stånden som normalt sett har Star Trek grejer till salu istället köper in en massa Twilight? Skulle inte oroa mig för det. Finns nästan bara ett enda stånd på den här mässan som har bra och mycket Star Trek grejer, och det ståndet har nästan bara Star Trek grejer till salu, lär inte bli några ändringar där, hade redan hänt isf.

Hoppas du får kul iaf, önskar jag kunde vara där.

Mer att Twilight-stånden tar så stor plats typ, eller höjer priserna för en plats på mässan eller nåt...

Nja, riktigt så stort är nog inte Twilight här i Sverige att ett sånt problem skulle skapas på mässan. Senast jag var där fanns det inte ens ett stånd åt enbart Twilight.

Berätta gärna hur mässan var sen när du återkommer.

Idag var jag på mässan med mamma (kompisen jag skulle gå med hade så mycket träningsvärk att ha inte kunde, gissar att jag är bättre tränad :) ).

Det var tyvärr mindre Star Trek på mässan än det vart förra året, speciellt på skeppsmodellsidan, jag som hade tänkt mig hitta en modell av USS Defiant hittade tyvärr ingenting. Det bästa var att cdon.se hade någon typ av lagerrensning där de sålde lösa DVD-skivor för 15 kr styck, eller 10 st för 100 kr. Vi köpte lite Star Trek och lite Mr Bean och lite annat :) De hade också någon rensning av gamla spel där jag hittade Starfleet Command III för 50 kr :) Hoppas det ska bli kul att spela :D

Engelsmännen som förra året hade mycket modeller hade inte så mycket modeller den här gången, men de hade en del tidningar, jag köpte en tidning från när DS9 skulle släppas för 69 kr med två affischer i :D , en hade Kira på ena sidan och Odo på andra, den andra hade Dax på ena sidan och Quark på andra, det blir alltså två val mellan skönhet och coolhet...

I WCTs monter fanns det som förra gången en liten TV med roliga Star Trek videos, den attraherade en del del småbarn som blev bjudna på pins (framtida forummedlemmar?), jag fick ett häfte som var en kort introduktion till ST som jag kan visa för de som kommer hem till mig och inte vet skillnaden på SW och ST :D De hade också lottförsäljning där man kunde vinna en tröja. Mamma köpte 5 lotter, jag valde tre stycken och hon valde två stycken, på den första lotten jag öppnade stod det nr. 1 vilket var ett vinstnummer, så nu har jag en tröja med Quark i svarta streck på med citatet "Greed is Eternal", det fanns några andra att välja på, men ja skulle såklart ha DS9 tröjan :D

Det var inte så långa köer till skådespelarna, men jag märkte en ökning i tonårstjejer på mässan som säkert var där för Twilight. Och by the way THT, samma stånd som hade de få ST-modeller som fanns där hade också Twilight :o (Du hade fel :P ^^)

Det var en liten kort sammanfattning av mässan det :)

Njae, svår fråga, det var stånd med ST-avdelningar, men det var inget som var lika dedikerat till ST som förra året, actionfigurer såg jag bara några få, SW hade övertaget den här mässan :( Men jag tyckte jag kände igen en del säljare i alla fal :)

Star Trek modeller tror jag till största del är nyproducerade varor, Micro Machines, Playmates och DST t. ex. De flesta SW stånden har ju mycket gammalt, och de gamla skeppen är ofta relativt sällsynta och värdefulla så det är förståeligt att det inte är så mycket sånt på mässorna.

På sthmsmässan dominerar SW tyvärr. Jag förstår inte varför. Det finns ju bara 2 filmer som går att titta på i den filmserien. Resten är bara plågsamt. Jarjar är nästan lika otäck som Storpotäten.

Fast å andra sidan är ju Cats bara en musikal och det är ändå tillräckligt för att jag ska älska den. Dessutom trodde jag att sw hade 6 filmer och ett par spinn off tv serier.

Klaga inte på Jar Jar, han är så härligt spejsad med sina misa och disa. Nä, den största bristen i sw är att det inte finns några katt humanoider med... :wub: J.