Jump to content

Cryptic & Atari gör spelare arga

Nyhet

Recommended Posts

Företagen Cryptic Studios och Atari, som står bakom spelet Star Trek: Online har i förra veckan gjort sina spelprenumeranter riktigt arga, då de börjat en kampanj där de nu säljer spelet till ett billigare pris för alla nya spelare. Det är rabatter på 10 USD plus två extra fria månader som gör att de som idag prenumerar på spelet har krävt att få någon form av kompensation på deras egna spelavtal. Cryptic & Atari har hittills försökt att lägga locket på, men klagomålen bara ökar.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Är det någon som egentligen är förvånad?? De är ingen välgörenhetsorganisation :P Det är ju helt normalt att priser sänks efter att en produkt släpps. Man kan ju också se de som att de missade den "gratismånad" en del fick i öppen beta. Vi som köpte spelet i förväg fick också tilgång till specialerbjudanden för prenumerationer (som gjorde att man "tjänade" mycket mer än en månads speltid). Vi har ju också kommit längre i spelet eftersom vi började spela innan.

Tycker inte attt detta är något onormalt som man inte kunde förutsäga med lite egen intelligens. Nej jag är glad att jag kunde köpa 1-årsprenumeration till ett mycket förmånligt pris och dessutom fick två extra "Character Slots". Ingenting att klaga på, spela spelet istället :D

Bara för förtydliga...

Dom lägger till 60 extra dagars speltid utöver de första 30 fria. 30+60=90, så 90 dagars "gratis" spel tid får alla som köper spelet nu.

Jag är inte sur dock, om dom på detta sett lyckas locka fler spelare så är det ju bra. Ju fler spelare desto bättre spel. :)

• Create New...