Nyhet Posted March 7, 2010 Report Share Posted March 7, 2010 (edited) Star Trek-filmens manusförfatttare Roberto Orci och Alex Kurtzman vann i natt pris för sämsta manus på Razzie Awards. Men inte för Trek, utan för Transformers 2. Till Trekmovie säger manusförfattarduon, som skrev filmen tillsammans med Ehren Kruger, följande: Bob: I’d like to thank my partners Alex and Ehren who really lead the way on this one. Alex: I wouldn’t be in a position to receive this award without Ehren and Bob. They really deserve most of the credit. Ehren: As you know, Bob and Alex were the experts on this movie having written the first one, and I was just lucky to be able to be a part of this award winning team. Transformers 2 vann också pris som sämsta film och för sämsta regi (Michael Bay). Razziegalan, eller egentligen The Golden Raspberry Awards, har hållits sedan 1981 och fungerar som en motpol till Oscarsgalan. Källa [ Till originalnyheten ] Edited March 7, 2010 by Nyhet Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted March 7, 2010 Report Share Posted March 7, 2010 Hmmm, filmen förtjänar inte någon razzie. Priset skulle gå till GI Joe med Terminator Salvation som runner up. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted March 7, 2010 Report Share Posted March 7, 2010 Jag tycker också det fanns gott om mycket sämre filmer än den. Vem som helst kan ju bli medlem i Razzieakademien till en väldigt låg kostnad, så det är ju inte alltid proffs som bedömer här. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted March 7, 2010 Report Share Posted March 7, 2010 Faktum är att jag gillade Transformers 2. Den innehöll komedi, äventyr, romantik, evil twist, men var lite seg i stridsscenerna på slutet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted March 7, 2010 Report Share Posted March 7, 2010 Jo, jag gillade den med. Jag tycker det snarare att det är konstigt att hajfilmen med Lorenzo Lamas inte fick priset som sämsta film. Den verkar inte direkt vara bra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 7, 2010 Report Share Posted March 7, 2010 Razzie brukar ju inte gå ut efter lågbudgetfilmer, det skulle dom knappast få mycket press för om dom gjorde, givetvis skulle annars en massa B-filmer nomineras och vinna istället för A-list filmerna. Razzie galan är ett skämt och ska inte tas på allvar, dom är inte seriösa för en sekund. Stallone blev ju århundradets sämsta skådis och har fått flest antal Razzie nomineringar av alla i Hollywood, vilket skämt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts