Nyhet Posted June 15, 2010 Report Share Posted June 15, 2010 Den tyska speltillverkaren Gameforge meddelar att man har tecknat en världsomspännande licens för att publicera Star Trek-gratisspel för webbläsare, s.k. free-to-play (F2P) games. Gameforge är den största leverantören av nätspel och ledande när det gäller den växande marknaden av webbläsarbaserade spel. Alla spel från Gameforge spelas kostnadsfritt men spelaren kan ofta köpa speciella tillägg. Under 2011 kommer Gameforge att släppa två Star Trek-titlar, ett webbläsarspel och ett annat "mer socialt anpassat spel". Det ena kommer att basera sig på TOS och det andra på TNG/DS9. Webbläsarspelet kommer att koncentrera sig på rymdstrider och utforskning, och innehålla rollspelselement. Det sociala spelet kommer att koncentrera sig på den unika nätgemenskapen som finns på Internet, egna anpassningar och utforskning. Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted June 16, 2010 Report Share Posted June 16, 2010 Låter spännande! Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted June 16, 2010 Report Share Posted June 16, 2010 Ska jag kika på när det kommer! Lite OT men jag skulle gärna vilja ha star trek anpassad webläsare men det är det dåligt med om man kanske inte vill köpa ett star trek tema för windows.(gratis ska det ju vara) Jag använder firefox. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted June 16, 2010 Report Share Posted June 16, 2010 Firefox har i alla fall teman med lite bilder^ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted June 18, 2010 Report Share Posted June 18, 2010 Ett bra sätt att testa några av de redan befintliga webbläsarspelen är att gå till deras portal på: http://se.mmogame.com/home/index/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts