Nyhet Posted September 24, 2010 Report Share Posted September 24, 2010 (edited) Globala varumärkexperter vill att Star Trek återvänder till rutan. I en enkät med 450 deltagare i ville 24 procent att det ska bli en ny serie. Orsaken är att de anser att serien erbjuder goda möjligheter för att skapa licensierade produkter och tjänster. Det skriver Trekmovie.com. Star Trek var dock inte den mest populära serien att återuppväcka, utan den äran tillföll Mupparna, som fick 35 procent av rösterna. Experterna deltar på The Brand Licensing Europe Conference som startar i helgen i London. Källa [ Till originalnyheten ] Edited April 18, 2011 by Nyhet Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted September 24, 2010 Report Share Posted September 24, 2010 Okej det var ju en trevligt nyhet! Men snälla nån´- mupparna?! Dom står sej väl relativt slätt mot star trek ändå!? Ja jag vet man ska se objektivt på det hela. <_< Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted September 24, 2010 Report Share Posted September 24, 2010 Undrar vilken som skulle bli mest framgångsrik. Visst gillar jag mupparna. Det var ju i princip det enda bra som gick lördagkvällar under min uppväxt, förutom månbas alfa och star trek förstås. Favoriten var givetvis "Pigs in Space". Star Trek skulle nog locka fler tittare i fler åldrar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fmi Posted September 25, 2010 Report Share Posted September 25, 2010 Grejjen med mupparna är väl att om man skulle kunna återuppväcka det skulle man sälja lek- och barnsaker till föräldrar till en massa tjatande barn världen över. I ST-fallet skulle man väl kanske sälja lite Burger King-leksaker till nördar som bara måste ha allt av plast med ST-namnet på (no offense :P) och allmänna prylar samt dvd:er till en relativt liten marknad, skulle jag tro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts