Gå till innehåll
Nyhet

Logan och Spiner skrev även manus för en femte TNG-film

Rekommenderade inlägg

Manusförfattaren John Logan som skrev Nemesis och Brent Spiner (Data) hade även börjat på ett manus för en femte och sista TNG-film. Det berättar Patrick Stewart för Startrek.com.

- Det skulle ha varit ett riktigt avsked till Next generation, men skulle också ha involverat andra historiska aspekter av Star Trek. Jag kan inget om detaljerna eftersom projektet inte var mitt.

När sedan Paramount annonserade att det inte skulle bli någon ytterligare film, så accepterade Stewart detta.

- Jag är mycket stolt över det arbete vi gjorde i serien och filmerna, men jag vill inte återvända till det.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nemesis var väl ändå, åtminstone till en början, avsedd att vara den sista TNG filmen? Dom kanske ändrade sig när den fick så dålig kritik. Innan Star Trek V släpptes var det tal om att det kunde vara den sista för TOS gänget, men viljan att avsluta filmserien på ett bra sätt kanske hade något att göra med en sjätte film.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror att Nemesis skrevs både som en avslutning och en film som kunde få en fortsättning. Det är i alla fall så jag minns marknadsföringen av den. Sedan när den bombade ekonomiskt, så var det självklart att den inte skulle få en uppföljare.

Sexan gjordes antagligen därför att femman -- även om den fick ett ljumt mottagande -- gick ganska mycket plus, så det fanns utrymme för en uppföljare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En tanke som slog mig är att Nemesis kanske var tänkt att vara i linje med TWOK/TSFS i TOS sviten, aka att målet i nästa film var att Picard skulle söka efter sin vän Data som Kirk sökte efter Spock men att det inte blev av på grund av den ekonomiska floppen. J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu