Gå till innehåll
Nyhet

Caprica läggs ner

Rekommenderade inlägg

SyFy lägger ner Caprica, rapporterar Trekmovie.com. Orsaken är urusla tittarsiffror, till exempel sågs det senaste avsnittet enbart av knappt 800 000 amerikanska tittare.  

Caprica är som de flesta säkert känner till en spinoff-serie till Battlestar Galactica, och är skapad av före detta Star Trek-manusförfattaren Ron Moore.

Men även om Caprica floppat, så finns det hopp för mer Battlestar, då SyFy har beslutat att producera tv-filmen Battlestar Galactica: Blood & Chrome. Den kommer att handla om en ung William Adama och utspelar sig tjugo år efter Caprica, och fyrtio år före serien Battlestar Galactica. Blir tv-filmen framgångsrik kan den leda till en ny tv-serie, uppger sajten.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Redigerad av Nyhet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det går väl framåt antar jag. Såg den där "trailern" som läckte ut på nätet i slutet av mars och gillade det jag såg. Det har hela tiden pratats om att det skall bli en exklusiv webbserie, även om man till och från också har hört rykten om att det kanske blir en fullskalig tv-serie trots allt. Men det är inte mycket officiell information som har släppts kring det hela. Bara att avvakta och se vad som händer. Och blir det en webbserie kan vi väl vara säkra på att den också får en geoblock på sig så att inga andra än dom i USA kan se den. Visst finns det sätt att kringgå det på, men ändå. Skall man satsa så skall man göra det ordentligt. Och trots att jag verkligen gillar BSG (nytolkningen) så tycker jag det är lite trist att SyFy mjölkar ur det mesta som går ur konceptet istället för att komma på något nytt och unikt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu