RoLaren Posted September 5, 2011 Author Report Posted September 5, 2011 Jag fick autograf av Clint Howard men han skrev den i kön. Quote
TNG Posted September 5, 2011 Report Posted September 5, 2011 Roligt att höra hur du har haft det under Conventet i Las Vegas. Jag var också där och det var fantastiskt roligt att träffa så många Trekkisar under ett och samma tak :-) Quote
RoLaren Posted September 5, 2011 Author Report Posted September 5, 2011 Härligt. Då får väl du rätta mig om jag skriver något felaktigt. Var satt du? Har du bättre bilder får du gärna lägga upp dem här. Quote
TNG Posted September 5, 2011 Report Posted September 5, 2011 Härligt. Då får väl du rätta mig om jag skriver något felaktigt. Var satt du? Har du bättre bilder får du gärna lägga upp dem här. Vi satt ingenstans faktiskt. Vi köpte enbart GA (General admission), men vi gick runt i Vendor's room och var bl.a. med när rekordet sattes på lördagen. Var du där? Quote
RoLaren Posted September 5, 2011 Author Report Posted September 5, 2011 Jodå men min uniform var inte komplett så jag kom inte in men min bättre hälft kom in. Trodde alla hade mer eller mindre bra platser. Quote
TNG Posted September 5, 2011 Report Posted September 5, 2011 Jodå men min uniform var inte komplett så jag kom inte in men min bättre hälft kom in. Trodde alla hade mer eller mindre bra platser. Trist att du inte kom in. Det var en grym stämning i salen. Efter ett tag började alla ropa "Star Trek, Star Trek, Star Trek" - det var så man fick gåshud Quote
RoLaren Posted September 6, 2011 Author Report Posted September 6, 2011 ...Fortsättning Därefter var det en paus i programmet så vi passade på att röra oss mot vendor's room. På väg dit fick vi se Holodeck Data utklädd till Sherlock Holmes. Det visade sig vara Eric Hall, som jag kommer återkomma till senare. I vendor's room fanns nu många skådisar vid sina respektive bås. Kollade runt lite och hittade ett par dvder från roddenberry.com jag ville ha. Passade på att hämta ut gratissaker som följde med gold weekend package (Generation script). Tillbaka till stora salen där Dominic Keating och Connor Trinneer skulle upp på scen. De svarade mest på frågor från publiken. De skojade och skämtade rätt mycket och avslöjade en hel del om Jolene Blalock, som båda verkade avguda. De tycker det var synd att Enterprise lades ner eftersom den hade precis börjat bli bra. De berömde Manny Coto för 4:e säsongen. Gick därefter till vendor's room. Det var ingen längre kö till Brent Spiner eller John DeLancie så jag tänkte passa på att fixa autografer från dem. John DeLancie verkade inte vara i toppform så det blev inte mycket konversation med honom. Passade på att fixa autograf av Garret Wang, som var mycket trevlig. Berättade att jag träffat honom och R Picardo i Sthlm för några år sedan och att svenska fans hälsade till honom. Han tyckte Sthlm var en vacker och trevlig stad. Brent Spiner var riktigt pratglad och supertrevlig. Vi pratade om Sverige och att han varit här på semester. Han skulle vilja göra cons i Sverige och vi berättade om Scifi prop world där Marina Sirtis hade varit gäst. Han frågade om vi varit någon annanstans innan konventet och vi sa att vi varit i LA och turistat. När vi sa att vi varit i Malibu frågade han om vi varit förbi hans hus där och jag och min bättre hälft tittade förvånat på varandra för om det är något vi aldrig skulle göra är det att åka och kolla på kändisars hus. Någon måtta får det vara. Vi sa att vi inte fått någon inbjudan så därför hoppade vi över det. (Hade faktiskt ingen aning om att han bor i Malibu.) Brent Spiner var urcharmig och jättetrevlig (och mycket söt hehe). Quote
Recommended Posts