Kahless Posted August 2, 2011 Report Share Posted August 2, 2011 Hej, Jag ville bara berätta att jag hittade info på nätet om ett nytt brädspel som kommer ut senare i höst. Spelet är för 2-4 personer som är uppdelade på två stycken lag, Klingons resp. Federationen. Verkar bli en stilfull liten låda med massa miniatyrer och annat mys. Jag kommer nog åtminstone köpa den för miniatyrernas skull. I vilket fall som helst så bifogar jag länken till den: Tillverkarens sida Efter att snabbt ha kikat igenom regelboken som finns att beskåda så måste jag säga att det enda jag inte riktigt tycker om är att samtliga reincarnationer verkar exitera samtidigt. Måhända att jag missat något men det ser ut som om man man bussa både Kirk och Janeway samtidigt på en motståndare. Av någon orsak stör det mig... Vet inte varför... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kirk^4 Posted August 14, 2011 Report Share Posted August 14, 2011 Utan att ha tittat i regelboken så tycker jag att det ser ut som ett kul spel. Såg dock på Sf-bokhandeln att de kommer ta 948 kr (om det inte ändras när det väl släpps) så jag tycker det känns lite dyrt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
emil9898 Posted August 15, 2011 Report Share Posted August 15, 2011 Nice men kanske lite för dyrt men det är troligen värt det enligt mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kirk^4 Posted August 15, 2011 Report Share Posted August 15, 2011 Star Trek Expeditions är ju lite billigare, runt 500-600 kr. Det verkar ju ganska annorlunda mot Fleet Captains, frågan är hur stort omspelningsvärdet är eftersom man spelar mot spelet och inte varandra. Tillverkarens hemsida Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kahless Posted August 17, 2011 Author Report Share Posted August 17, 2011 Om man beställer från andra sidan atlanten så kan det bli billigare. Det blir ungefär 700 inkl. Frakt om inte tullen lägger sig i om man t.ex beställer från scifigenre. Ett ställe som jag för övrigt kan rekommendera. Beställt därifrån flera gånger utan problem. https://www.scifigenre.com/itemDetail.aspx?sid=JW10JNKPXXVS1T1&nItemID=107294 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts