Jump to content

Star Trek Fleet Captains

Kahless

Recommended Posts

Hej,

Jag ville bara berätta att jag hittade info på nätet om ett nytt brädspel som kommer ut senare i höst. Spelet är för 2-4 personer som är uppdelade på två stycken lag, Klingons resp. Federationen. Verkar bli en stilfull liten låda med massa miniatyrer och annat mys. Jag kommer nog åtminstone köpa den för miniatyrernas skull. I vilket fall som helst så bifogar jag länken till den:

Tillverkarens sida

Efter att snabbt ha kikat igenom regelboken som finns att beskåda så måste jag säga att det enda jag inte riktigt tycker om är att samtliga reincarnationer verkar exitera samtidigt. Måhända att jag missat något men det ser ut som om man man bussa både Kirk och Janeway samtidigt på en motståndare. Av någon orsak stör det mig... Vet inte varför...

• 2 weeks later...

Om man beställer från andra sidan atlanten så kan det bli billigare. Det blir ungefär 700 inkl. Frakt om inte tullen lägger sig i om man t.ex beställer från scifigenre. Ett ställe som jag för övrigt kan rekommendera. Beställt därifrån flera gånger utan problem.

https://www.scifigenre.com/itemDetail.aspx?sid=JW10JNKPXXVS1T1&nItemID=107294