Nyhet Posted April 15, 2012 Report Share Posted April 15, 2012 Rymden, den sista utposten. Ett rymdskepp med katter färdas djärvt till platser där ingen katt tidigare varit. Den TOS-inspirerade kortfilmen "Cats in Space" har producerats av det lilla företaget Dastoli Digital. I filmen får vi bl.a. se en robot som pratar kattspråk (dvs. variationer av mjau) och rymdskeppet råka in i en strid på liv och död med ett annat rymdskepp fullt av möss. Källa [ Till originalnyheten ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted April 15, 2012 Report Share Posted April 15, 2012 Naaaaaaw vad sött! Det här borde JAF gilla. Väldigt välgjort måste jag säga och många sköna detaljer (inte minst tribblehögen på slutet ;) ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 15, 2012 Report Share Posted April 15, 2012 Nja, lite mer uppfinningsrika hoppades jag att skaparna till videon hade varit. Smålog bara vid vissa tillfällen under videon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted April 15, 2012 Report Share Posted April 15, 2012 Det är inte lätt att lära någon katt att sitta råkar jag veta som ägare till tre små gynnare, jag tycker det är väldigt imponerande att de lyckades få till det så bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted April 15, 2012 Report Share Posted April 15, 2012 Jag tycker det är rätt intressant att dom hela tiden slickar sig kring munnen, undrar om man fick dom att sitta stilla genom att dom hela tiden lockades med kattmat. Så där beter sig alltid min katt (Star Trek-frasse) efter att han ätit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted April 16, 2012 Report Share Posted April 16, 2012 Det låter sannolikt, det var nog så de fick till "pratet" också. Antagligen en kombination av jag efter mer gottis eller tuggande av gottis och voice-overs (miao-overs hihi ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 16, 2012 Report Share Posted April 16, 2012 Jo, jag är också uppväxt med katter, men jag blev inte imponerad. Lär en katt att göra en judo-chop på en katt-gorn så blir jag dock mäkta imponerad! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted April 16, 2012 Report Share Posted April 16, 2012 Måhända mina är vildare än dina då kanske, äger en jättevild skogis och henne hade det aldrig gått med haha, den andra är jätterädd för allt från strumpor till handdukar så henne hade det inte gått med (stark är hon med, som en oxe), den tredje hade aldrig suttit still han heller haha. Katter har ju sina personligheter de med, jag hade blivit jätteimpad om någon hade klarat mina vildbasar. Allt är en fråga om perspektiv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 17, 2012 Report Share Posted April 17, 2012 Sen var det inte enbart katterna jag tyckte levererade för lite humor. Själva konceptet var klockrent men jag hoppades på mer än slutresultatet. Får väl hoppas på en uppföljare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted April 17, 2012 Report Share Posted April 17, 2012 Jag hittade en annan rätt rolig video med Star Wars-katter, även om den är lite kort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted April 18, 2012 Report Share Posted April 18, 2012 Hehe, den var söt den med ,om än i kortaste laget. Ibland undrar jag var de har för sig när man är borta - här har vi alltså svaret Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted April 18, 2012 Report Share Posted April 18, 2012 Den var bra. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts