Jump to content

Vintergatan

startrek92

Recommended Posts

Jag skulle vilja veta lite mer om denna serie, är denna svenska serie något endast för barn eller? :D

Tycker medlemmarna på denna forum inte om denna serie, eller varför har ingen gjort en tråd ?

När jag lite tittat på någon del, så det är ju riktiga scifi effekter och tycks påminna lite t.o.m star trek :)

Edited by startrek92

• 1 year later...

Jag kan ibland titta på barnTV under sommaren för att det kan vara något roligt. Inte för att jag har barn själv utan mest för att det är kul och se samma ansikten varje morgon.

Vintergatan var faktiskt en mycket bra serie som introduktion till Science Fiction för barn. Det var lite allt möjligt inbakat i dessa serier. Lite 2001 (de åker ju till Jupiter i början av Vintergatan), lite Star Trek (överstrålning, utforska nya arter och se positivt på framtiden) och så inte att förglömma Kapten Zoom som fick sin revival. Kapten Zoom som kanske enbart de som föddes på 1970-talet kommer ihåg. Jag som föddes på 1980-talet kommer i alla fall inte ihåg honom så mycket. Allt i allt så tror jag att man kan rekomendera dessa serier till barnfamiljer som vill visa sina barn vad Science Fiction är. Kanske inget mästerverk, men bra mycket bättre än mycket annat också!