Gå till innehåll

Michael Dorn vill producera tv-film med Worf


Nyhet

Rekommenderade inlägg

Michael Dorn vill göra en en tv-film med Worf i huvudrollen. Det berättar han för Trekmovie.com.

-Jag är seriös. Jag tror att det finns en marknad för det. Antingen direkt till dvd eller på kabel-tv, säger han.

Han har redan skrivit delar av manuset, och avslöjar att Worf numera är kommendör på ett Federationsskepp som jagar terrorister. Dorn kommer att träffa Rick Berman, som producerade bland annat TNG, för att höra vad han tycker om idéen.

-Och jag känner folk på SyFy. Jag har precis börjat samla information. Om något händer så kommer det att ske nästa år, eftersom jag är upptagen detta året.

Michael Dorn berättar också att han kunde ha fått en roll i Star Trek 12. Han blev kontaktad i slutet av förra året för att spela en okänd roll som beskrevs som en officer eller soldat. Men att det rann ut i sanden när teamet som producerar filmen senare ändrade sig.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Redigerad av Nyhet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, jag har svårt att se en sådan serie skulle ha någon tillräcklig tittar anstorm för att bli långvarig eller få sponsorer. Han försöker spela på jaga terrorister franchisingen som har blivit vanligare nuförtiden. Men Worf karaktären har inte den nödvändiga attaraktionstyngden för att kunna bära hela serien eller vara lockande för en allmän publik. Som Rolaren framför kommer den endast tilltala Trekkers, vilket tyvärr inte räcker.

Redigerad av Lorien
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samtidigt är det inte en serie han vill göra utan enbart en film producerad för tv eller dvd. Jag vet inte heller dock om intresset är tillräckligt stort för just Worf. Kirk, Spock eller Picard är de jag skulle kunna tänka mig skulle locka många. I alla fall om skådisarna ställer upp.

Redigerad av Aike
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg nyligen att jag har glömt att också skriva film i min text, tack för rättelsen Aike. Men som du Aike nämner, så hade det behövts att en karaktär som har större publik attraktionsvärde för att få sponsorer eller få människor utanför Star Trek världen att kolla på filmen. Desutom så är det en risktagande att investera pengar i en film, även om det är DVD film som man inte är säker kommer ge någon avkastning. VI får inte heller glömma att en karaktär som Worf (Klingon) inte kommer att tilltala den större massan, då de inte kommer kunna identifiera sig med karaktären.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...