Nyhet Posted August 5, 2012 Report Share Posted August 5, 2012 Nu börjar Star Trek-föreningarna köra igång sina Star Trek-visningar för hösten och den 1 september är det Stockholm Trekkers som har en heldag med dubbla avsnitt från de flesta Star Trek-serierna med fokus på bland andra Q och Borg. De kör dessutom,. sin vana trogen, även avsnitt från andra science fiction-serier och denna gång blir det ett dubbelavsnitt från Doctor Who med de ondskefulla Cybermen i centrum! Läs mer i vår aktivitetsdatabas!Källa[ Till originalnyheten ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted August 11, 2012 Report Share Posted August 11, 2012 Yay! Ser fram emot hösten och Stockholm Trekkers Trekdagar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Gulliver Norén Posted November 18, 2012 Report Share Posted November 18, 2012 Jag bor i Linköping men funderar på att åka upp den 8 december. Jag har kollat lite på hemsidan och sett tidigare scheman osv. Brukar det vara mycket folk? Vad kan man förvänta sig av en trekkerträff? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted November 18, 2012 Report Share Posted November 18, 2012 (edited) Du vet väl att det finns en inofficiell förening även i Östergötland? Östgöta trekkers heter föreningen och den har flera medlemmar här på forumet. Det finns ingen formell ordförande, men The Holy Three (Anders) kan nog kallas för det. Nu har de nog inte haft någon sammankomst i år så här långt, men 2009-2011 har de träffats hemma hos någon och kollat på Star Trek. Jag var med en gång 2011. På en sådan liten treff är det mycket snack om Star Trek, vilket snabbt bryter isen trots att man aldrig har träffats förut. Sedan har jag också varit på West Coast Trekkers treffar i Göteborg. Dessa hålls på biografer med 50-400 deltagare. Så då blir det en helt annan stämning och det är mycket kul att se på Star Trek tillsammans med så många. Samtidigt lär man inte känna så många heller. Jag gjorde det aldrig i alla fall. Vad jag vet är Stockholm trekkers treffar mindre, men större än bara att träffas hemma hos någon. Så jag gissar att de är en blandning av ovanstående. Det finns dock flera medlemmar på forumet som kan berätta mer. Edited November 18, 2012 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted November 18, 2012 Report Share Posted November 18, 2012 Vi har inga treffar. WCT har treffar. Vi har trekdagar :P Trekdagarna är mycket trevliga och gemytliga. Nya medlemmar hälsas välkomna in i gemenskapen om man så vill. Man kan förvänta sig att massor av Star Trek. Några har uniform. De flesta har någon form av trek t-shirt och/eller trekknapp/pin. Om 47 nämns brukar många skrika "FORTYSEVEN!". De flesta äter tillsammans i lokalen där vi drar fram bord och stolar. Några tar med sig mat hemifrån andra sticker och köper. Då och då tar någon med sig hembakat. Några är där hela dagen medan andra är där under några pass. Det är ungefär lika många kvinnor som män nu för tiden på trekdagarna till skillnad när vi startade föreningen. De flesta av oss har väl det mesta i trekväg på dvd men åker dit för gemenskap. När jag blev medlem i Sthlm Trekkers kände jag ingen alls men nu har jag många där som jag är nära vän med.I somras bjöd jag in alla från Sthlm Trekkers till mig. Vi spelade Star Trek Scene It, käkade och kollade på Sev Trek the movie, family guy, galaxy quest. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts