Jump to content

Kollar just nu på det första nio minuterna...

Aike

Recommended Posts

...ja, jag är inte i en Imax-bio, men någon har filmat bioduken och lagt upp det på Youtube. Med tanke på att det är olagligt länkar jag inte dit. Man kan också hitta det i Trekbbs: http://www.trekbbs.com/showthread.php?t=197449

Mitt intryck är wow, trots den dåliga kvaliteten. Introduktionen av TOS-besättningen är suverän. Det är spännande, intensivt och underhållande. Samtidigt dyker alla figurerna upp på ett snyggt sätt.

Den delen är verkligen lyckad. John Harrison dyker också upp i de första scenerna, mer emotionellt och mystiskt. Men ganska coolt att se jorden eller London närmare bestämt 2259.

Som helhet undrar jag om inte det matchar förra filmens lysande inledning. Kanske inte lika emotionellt starkt, men mycket mer underhållande. Det här lovar gott!

Edited by Aike

Ska dock säga att de första nio minuterna inte avslöjar så värst mycket om filmens huvudhandling. Att se den förstör definitivt inte när man ska se hela filmen. Det är mer som en längre trailer. Så om ni missade ovan, se klippet om ni får chansen nånannanstans. Helst på Imax förstås.

• 2 weeks later...

Jag såg Bilbo igår. Min reflektion över Star Trek-klippet är att det inte lockar nya tittare. För mig verkade det kaotiskt och det tog en bra stund innan jag fattade att det var Star Trek. Fick gå hem och googla för att fatta att det inte bara råkade vara ett sammanträffande att alla skådespelarna från Star Trek var med tillsammans i en annan film;-)

Dålig marknadsföring tycker jag!

---

Hoppsan, efter att ha pratat igenom gårdagens upplevelse med min son, har jag kommit fram till att det var en trailer vi såg, dvs inte inledningen till filmen. Vi var ändå ense om att presentationen av filmen var dålig. Kanske finns en tanke bakom att inte annonsera att det är Star Trek?

Edited by Cecilia