Jump to content

Aftonbladet sågar det nya Star Trek-spelet

Nyhet

Recommended Posts

Star Trek, det nya datorspelet som utspelar sig den tidsera som skapades i och med den förra Star Trek-filmen sågas rejält av Aftonbladets nöjesredaktion idag. 

Med rubriken "En svidande förolämpning mot fansen" går de till hårt angrepp mot spelet och mot skaparna Digital Extremes som de menar inte har någon förståelse för vad Star Trek egentligen handlar om. Spelet får bara 1 plus av 5 möjliga och recensionen fortsätter med att klaga på hackiga bilder, att spelet är fullt av buggar och "hopplöst långtråkigt". 

Källa

[ Till originalnyheten ]

Tråkigt att Högberg ogillar avsnittet Arena. Det är mitt favoritavsnitt, och väl ansett bland trekkers. Sedan är det trist att spelet verkar sågas så mycket. Det ser ju häftigt ut när jag tittar på trailers. Samtidigt ska det erkännas att jag har spelat väldigt lite de sista 10+ åren, så jag vet inte vad som anses vara bra eller dåligt i den här typen av spel längre.

Edited by Aike

Jag är tyvärr inte alls överraskad att spelet sågas; det verkar inte finnas några vidare innovativa spelmoment, inte så tät action och en Turok-inspirerad story.

Jag började få upp hoppet när spelskaparna nämnde Uncharted-serien, som består av några spelmekaniskt sett rätt halvdana shoot'em-ups som lyckas på grund av att de har en engagerande story med riktigt bra skådespeleri; en riktigt bra interaktiv film.

På samma sätt hoppades jag att det här skulle kunna bli ett riktigt bra interaktivt avsnitt, men av recensionerna att döma har det inte besannats :/

Jag köper det nog ändå tids nog, om 6-12 månader när priset sjunkit ordentligt. Vid det laget lär jag väl också ha hunnit bli riktigt hungrig på mer Trek, också ;)