Nyhet Posted June 15, 2013 Report Share Posted June 15, 2013 LeVar Burton (Geordi) har sett Star Trek Into Darkness två gånger på bio. Men han är inte helt nöjd.-Jag är kluven. I slutet av filmen så bryr jag mig verkligen vad som händer med figurerna, men jag saknar nästan helt Gene Roddenberry i JJ:s tolkning. Och det är inte ok för mig, säger han till TMZ.com. Källa [ Till originalnyheten ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted June 15, 2013 Report Share Posted June 15, 2013 Han har inte varit nöjd med någon Star Trek-film under 2000-talet. Han var kritisk mot Nemesis och Star Trek med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted June 15, 2013 Report Share Posted June 15, 2013 Jag är rätt kritisk mot slutet av Star Trek Into Darkness också. Lite fånigt att Khans blod kan återuppväcka varelser från döden. Om så skulle vara fallet borde man väl exploatera möjligheterna och eliminera både sjukdom och handikapp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted June 18, 2013 Report Share Posted June 18, 2013 Fast Burton har aldrig sagt något om slutet. Det verkar mer som om han anser att det saknar Roddenberrys filosofi. Något jag inte håller med om. Sjukdomar och handikapp har väl till stor del eliminerats i Star Trek-världen. Men visst slutet ger vissa möjligheter till att rädda folks liv enklare. Samtidigt vet man inte om det var Kirks specifika fall det hjälpte för och hur långt han hans system hade tagit skada. De kan alltid hitta på en begränsning eller helt enkelt glömma bort det. Samma kritik kan riktas mot Insurrection också, att man kan skicka folk till Baku och bota dem. Men man hörde inget mer om det i DS9 trots att det hade behövts där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts