Nyhet Posted July 30, 2013 Report Share Posted July 30, 2013 I helgen hade Klingonska Språkinstitutet sitt tjugonde årliga stormöte, eller qep'a' cha'maHDIch, men det är inte alla som har bemästrat krigarnas språk. I flera år har Netflix-användare klagat över att det inte finns undertexter till den utomjordiska filmen i flera av Star Trek-filmerna, bland annat Star Trek III: The Search for Spock, där en avsevärd andel av dialogen är på antingen klingonska eller vulcanska. Nu ska det dock bli ändring på det: Imorse meddelade amerikanska Netflix via Twitter att de kommer att ta bort Star Trek III från sitt bibliotek under en veckas tid för att lägga in fullständiga undertexter. Amerikanska trekkies har god anledning att använda Netflix: Här i Sverige får Netflix-användare endast tillgång till originalserien och tre av filmerna (First Contact, Insurrection och Nemesis), medan våra fränder i väst får tillgång till alla fem av de oanimerade serierna. På Facebook finns det till och med en grupp med fler än 12 000 medlemmar som hoppas att Netflix ska återuppliva Star Trek: Enterprise, på samma sätt som de har återupplivat den tidigare nedlagda serien Arrested Development. Källa [ Till originalnyheten ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted July 31, 2013 Report Share Posted July 31, 2013 Enterprisekampanjen känns åtta år för sent. Hur skulle de kunna göra en ny säsong nu? Alla scenbyggen är borta, manusförfattarteamet finns inte kvar och skådisarna har blivit mycket äldre. Visst, de är väl de enda som inte är för gamla av alla seriernas rollbesättningar, men jag tror många hade upplevt det som väldigt konstigt att se dem så många år senare. Sedan hade man knappast fått den budget som serien hade när den sändes. Nej, det känns som ett hopplöst förslag som jag inte hoppas lyckas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loghaD Posted August 1, 2013 Report Share Posted August 1, 2013 Enterprisekampanjen känns åtta år för sent. Hur skulle de kunna göra en ny säsong nu? Alla scenbyggen är borta, manusförfattarteamet finns inte kvar och skådisarna har blivit mycket äldre. Visst, de är väl de enda som inte är för gamla av alla seriernas rollbesättningar, men jag tror många hade upplevt det som väldigt konstigt att se dem så många år senare. Sedan hade man knappast fått den budget som serien hade när den sändes. Nej, det känns som ett hopplöst förslag som jag inte hoppas lyckas.Kan hålla med. Man skulle nog bli tvungen att göra en "flaskserie" (dvs. en där de flesta avsnitt utspelar sig helt och hållet på skeppet så att man sparar pengar på scenbygge). Det skulle jag i och för sig inteha vidare mycket problem med; Star Trek har många fantastiska flaskavsnitt. Däremot tror jag att det blir svårt att få tillbaka "känslan"; ENT's stora tragedi är ju att det tog dem 2-3 säsonger att få till den, och vid det laget hade folk redan tröttnat. Lite som Torchwood. Första säsongen är hemsk, andra är rätt okej, tredje är fantastisk, och fjärde är i min mening också riktigt bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts