loghaD Posted August 12, 2013 Report Posted August 12, 2013 (edited) I väntan på Star Trek Into Darkness är det kanske inte helt konstigt att man knappt märkte att Star Trek: Deep Space 9 fyllde 20 år den 3e januari! Nu firas det dock på det stora Star Trek-konventet i Las Vegas, och jag tänkte att vi kunde ägna den här tråden åt höjdpunkter därifrån. Först och främst: Som rapporterats slog Las Vegas-konventet rekord för största antal fans i Star Trek-kostymer; det nya rekordet blev 1085 personer, och segern blev inte mindre ljuv för att trekkie #1085 blev ingen mindre än Terry Farrell! Merparten av Deep Space 9's besättning - och många kära gamla vänner och fiender - har varit på konventet. Många av dem syns exempelvis på den här bilden. Hur många känner du igen? En av frågorna som många av oss ställer oss är: När kommer vi att få se Deep Space 9 på Blu-Ray? Enligt uppgift hade Ira Stephen Behr själv det här att säga om saken: Trek.fm "If we don't get DS9 on Blu-ray, names will be taken and asses will be kicked." -Ira Stephen Behr #STLV 3:13 AM - 11 Aug 13 Du finner massvis med bilder från konventet på den officiella Star Trek-sidan på Facebook. Edited August 12, 2013 by loghaD Quote
Aike Posted August 13, 2013 Report Posted August 13, 2013 Det var ungefär 20 år sedan jag först såg DS9. Det var på brittiska Sky One, så det är jubileum för mig nu Quote
Recommended Posts