Jump to content

Bob Orci kritiserar trekkers igen

Nyhet

Recommended Posts

Manusförfattaren Trekmovie.com med rubriken "Star Trek Is Broken" kallar han artikelförfattaren Jospeh Dickerson för "ett småbarn" i kommentatorsfältet.

Artikeln hävdar att Into Darkness bara var en marginell framgång och att Star Trek måste återvända till tv igen samt fokusera mer på utforskande för att nå till forna höjder.

Så här skriver Bob Orci som svar:

"I think the article above is akin to a child acting out against his parents. Makes it tough for some to listen, but since I am a loving parent, I read these comments without anger or resentment, no matter how misguided.

Having said that, two biggest Star Treks in a row with best reviews is hardly a description of broken. And frankly, your tone and attidude make it hard for me to listen to what might otherwise be decent notions to pursue in the future. As I love to say, there is a reason why I get to write the movies, and you dont."

Källa

[ Till originalnyheten ]

Oj! Nog för att jag sett en del larvig kritik av Abrams-filmerna, men den där artikeln höll rätt god ton och var i min mening konstruktiv (även om man inte kan säga detsamma om somliga av kommentarerna på artikeln), och den där kommentaren och de andra han skrev på den artikeln är ju bara barnsliga.

Undrade om det verkligen var Bob Orci på riktigt, och det verkar det vara. Dock har han uttryckt ånger över sina kommentarer:

@masteractor: dailydot.com/fandom/star-trek-into-darkness-writer-rude-fans/ @boborci Dude, honestly this is the worst way to respond. Not cool. #startrek

@boborci: @masteractor not my finest moment. agreed. what can I say? i'm more than half human.

Källa: https://twitter.com/boborci/status/375835648436879360

@LawrenceBoucher: @boborci Hope you know many fans don't agree w/ the @trekmovie article or the obnoxious comments directed at you. Keep up the good fight!

@boborci:@LawrenceBoucher: Hope you know many fans don't agree w/ article or the obnoxious comments directed at you." Thanks. Still sorry I reacted

https://twitter.com/boborci/status/375876229624107008

@Daniel_Noa: @boborci saying you leave all the other girls satisfied won't ingratiate you to your wife. We fans feel hurt http://trekweb.com/articles/2013/09/05/Writer-Bob-Orci-tells-shitty-rude-fans-to-f-off.shtml

@boborci: @Daniel_Noa Humbly agree. Sorry for moment of weakness.

Källa: https://twitter.com/boborci/status/375860754659827712

Orci är som han själv säger inte mer än mänsklig, och jag antar att vi alla har en del svaga ögonblick; ännu mer så när vi utsätts för kritik.

Han har väl sagt att han inte gillade The Motion Picture och andra TOS-filmer, eftersom som han inte inte var tillräckligt smart för dem. Sedan såg han väl aldrig på de senare serierna eller filmerna särskilt mycket. TOS ska han dock ha sett igenom och uppskattat efter han fick hand om Star Trek (om det var innan den första filmen eller inför Into Darkness vet jag inte).

Sedan tror jag en del av det de säger kan vara medvetet för att locka till sig nya biobesökare. Många tycker att Star Trek är för internt och avskräcks av att det finns så mycket. Att regissören går ut och säger att han inte var ett fan och gör filmen för alla lär locka dessa i högre grad än om han hade sagt att nu såg jag igenom alla 79 avsnitten och tog anteckningar, så att alla fans verkligen kommer få se en bra film. Roberto Orci, Lindelof och Kurtzman är ändå stora fans och det är dom som har skrivit filmerna.