Jump to content
Sign in to follow this  
The Holy Three

Trekkers i Östra Sverige träff #2 - Journey to Lincon (31:a maj)

Recommended Posts

Den 31:a maj har vi vår andra träff på enbart 14 dagar. Denna gång ska vi ta oss till Linköping och spelkonventet Lincon. Där hade vi tänkt pröva på Artemis Spaceship Bridge Simulator, knyta lite kontakter och bara ha allmänt kul. Vi ska vara på plats kl 13:00 så dom som åker från Norrköping och vill kan träffas lite innan och ta tåget dit tillsammans, om inget annat bestäms.

Inträdesavgift till konventet är 150kr.

Någon som vill hitta på något efteråt? Finns ju flertalet mysiga barer i stans centrum.

För mer information om Lincon, besök deras hemsida.

Midseventies%20bridge.jpg

Nu är Trekkers i Östra Sverige med på framsidan av Correns hemsida med deras artikel om vår förening och träffen igår. Tyvärr fick dom inte med namnet på Star Trek Databas i artikeln, trots att jag sa specifikt vad sidan hette och att det var en av Europas största.

2dcfzvp.jpg

http://www.corren.se/nyheter/linkoping/yngsta-trekkarforeningen-hoppas-pa-tillskott-7013870.aspx

Härlig träff! Först var det intervjun med Corren, det gick smidigt och det var ett mycket trevligt team dom skickade. Mestadel av tiden gick åt till Artemis och att bara vandra runt och titta på alla spel! De flesta köpte med sig något hem. Jag personligen testade inte Artemis, men det var riktigt kul att se på när de andra gjorde det! Jag agerade dålig counselor ett tag dock, kanske var därför vi dog :P Jag hoppas verkligen att vi åker på LinCon 2015!

Vare sig vi åker eller inte, så skall nog jag försöka ta mig dit. Fick verkligen blodad tand där. Vem vet, nästa gång jag kanske till och med sätter mig ner och spelar lite.

Och ang. våra försök i Artemis, så var nog min position som helmsman heller inte den bästa. Inte ens Han Solo skulle försöka sig på min asteroidfältskorsning. ;)

Härlig träff! Först var det intervjun med Corren, det gick smidigt och det var ett mycket trevligt team dom skickade. Mestadel av tiden gick åt till Artemis och att bara vandra runt och titta på alla spel! De flesta köpte med sig något hem. Jag personligen testade inte Artemis, men det var riktigt kul att se på när de andra gjorde det! Jag agerade dålig counselor ett tag dock, kanske var därför vi dog :P Jag hoppas verkligen att vi åker på LinCon 2015!

"Captain, I sense your incompetence!" :D

Jag är positivt inställd till en repris nästa år, vill verkligen spela Artemis igen och kanske köpa något mer spel.