Gå till innehåll
Nyhet

Vem ska regissera Star Trek XIII?

Rekommenderade inlägg

BildDen här engelska regissören - son till sångaren David Bowie - har bara regisserat två långfilmer (Moon och Source Code), men båda har blivit enorma framgångshistorier. Det räckte tydligen för att övertyga Universal Pictures att han var mogen att regissera storsatsningen Warcraft (2016), så det är kanske inte så konstigt att Paramount är intresserade av honom.

Dock lär deras intresse vara förgäves, för Jones själv har redan tackat nej till uppdraget. Han var redan en bra bit in på sitt tredje årtionde när hans filmkarriär började ta fart, och han verkar ivrig att göra någonting eget inne han fyller femtio.

Very flattering being on short list for Star Trek, but won't be doing it. Absolutely MUST make my own thing next, or I'll die of old age!

— Duncan Jones (@ManMadeMoon)

December 15, 2014
Redigerad av Nyhet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Någon som har sett Fast & Furious-filmerna?

Har aldrig sett dem, men tycker att det är intressant att Lin har gjort den tredje (samt fjärde, femt och sjätte) delen i den filmserien. Den som regisserar Star Trek XIII måste kunna ta en redan befintlig besättning och göra någonting vettigt av dem, såom han lyckats med det förr så är ju det en merit.

Seean har jag svårt att se vad i en film som har att göra med regi, vad som är manus, osv. Vet ju att Abrams har en väldigt speciell stil som gör sig till känna i flera av hans verk, så vi ska nog vänta oss att nästa film skiljer sig en hel del från de två föregående.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det troligaste av de ovanstående måste väl vara Rupert Wyatt - har sett de funderingarna tidigare och mycket tyder på att Paramount fortfarande håller honom som sin favorit.

Men något jag reagerar på är att man aldrig (eller har jag missat någon) har med någon kvinnlig regissör i tankarna. Eller är det för få kvinnliga regissörer att det ens skall vara statistiskt möjligt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det troligaste av de ovanstående måste väl vara Rupert Wyatt - har sett de funderingarna tidigare och mycket tyder på att Paramount fortfarande håller honom som sin favorit.

Det trodde jag med, men thi fick vi :)

Men något jag reagerar på är att man aldrig (eller har jag missat någon) har med någon kvinnlig regissör i tankarna. Eller är det för få kvinnliga regissörer att det ens skall vara statistiskt möjligt?

Tänkte detsamma, även om jag la fokus på det mer positiva.

Tror det är en blandning, och lite utav en ond cykel: Det finns färre topprankade kvinnliga regissörer (särskilt inom action), och de har svårare att ta sig fram.

Sedan är det ju ur mångfaldsperspektiv inte heller så pjåkigt att få en asiatisk-amerikansk regissör. Tidigare Trek-filmer har samtliga regisserats av vita män.

Justin Lin blir regissören enligt en rad olika medier.

http://deadline.com/2014/12/star-trek-3-justin-lin-director-fast-furious-helmer-1201333753/

Bra val. Han har gjort flera bra insatser som regissör.

Jepp; nu finns en artikel uppe :P

Igår natt såg jag i en av mina Twitter-sökningar att folk skämtade om The Rock och Ludacris som klingoner. Sökte genast på "Justin Lin Star Trek", och blev glad. Jag håller med om att Lin var ett bra val; nog min favorit på den här listan (vilket tyvärr kanske märks i texten).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu