Nyhet Posted April 30, 2015 Report Share Posted April 30, 2015 Den här är några månader gammalt, men reportaget Tvdags.se har skrivit om Stockholms trekkers är tidlöst.Därför vill vi gärna att alla svenska trekkers som inte ännu tagit del av det läser det, då det är en kul insikt i det svenska föreningslivet. Reportaget läser du här. Källa [ Till originalnyheten ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted May 1, 2015 Report Share Posted May 1, 2015 Jag är totalt helt felciterad. Det är verkligen inte det roligaste att par träffats och drar med sig sina barn på trekdagarna. Jag nämnde att det hänt och att det är trevligt. Roligaste med trekdagarna är att få träffa sina nördkompisar och kolla på Star Trek tillsammans med andra som förstår det fina med Star Trek. Det flesta av oss har inte uniformer. Det är bara några f?? som kommer till Trekdagarna med uniform. Dock har vi fina t-shirts och sweatshirts med trekmotiv. Jag är är den med lockigt klingonhår och har den fina Star Trek jackan. Jag står längst till höger på översta bilden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted May 1, 2015 Report Share Posted May 1, 2015 Hade du inte läst den förrän nu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted May 1, 2015 Report Share Posted May 1, 2015 Nej.Första gången faktiskt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 8, 2015 Report Share Posted May 8, 2015 Kul att våran förening nämns, dock fel namn på den. Östgötatrekkers kallas vi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted May 8, 2015 Report Share Posted May 8, 2015 Det enda sakfelet jag hittar är att artikeln hävdar att Star Trek aldrig tagit fart i Sverige, förutom efter JJ Abrams-filmer. Visst, om man menar TOS stämmer det, men menar man Star Trek som fenomen gjorde Voyager det väldigt populärt. Flera hundratusen tittare kikade varje vecka när serien gick på 90-talet på SVT. Att vi har tre föreningar från den tiden beror inte på att det är ett särintresse för en liten skara, utan för att det fanns många som gillade det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts