Gå till innehåll

Lin: "Jag växte upp med Star Trek"


Nyhet

Rekommenderade inlägg

Varje kväll klockan 23.00 under Justin Lins uppväxt bänkade sig han och hans familj framför Star Trek.

När han fick förfrågan att regissera Star Trek 13 kom minnena tillbaka.

-Jag tänkte på hur stor del Star Trek var av mitt liv, säger Lin till Deadline.

 

Under uppväxten ägde hans föräldrar en liten fish and chips-restaurang i Anaheim nära Disneyland som stängde 21.00.

-Som familj åt vi inte middag förrän 22.00 och sedan brukade vi titta på original-Star Trek varje kväll klockan 23.00. Min pappa arbetade 364 dagar om året, och var bara ledig på Thanksgiving, och mellan åldern åtta till arton så var detta den enda tiden på dygnet jag kunde umgås med mina föräldrar. Och varje kväll sändes Star Trek på Channel 13 i L.A. Det var min barndom. Alla mina vänner gillade Star Wars, men eftersom jag inte gick på bio, så var jag Star Trek-barnet. När jag tänker på detta så blir det ett väldigt personligt och väldigt känslomässigt beslut [att tacka ja till att regissera], säger Lin vidare.

 

Justin Lin diskuterade också filmens manus.

-De har inte riktigt åkt iväg på sitt femårsuppdrag, så vad vi upplevde i tv-serien har inte berörts ännu. Det skapar en möjlighet för utforskning och ju djupare du färdas, desto mer studerar du mänskligheten. Det är dessa saker som jag tog till mig som barn och hoppas kunna omfamna och hylla.

 

Lin säger också att filmen inte kommer att vara baserad på ett gammalt TOS-avsnitt.

-Det är allt nytt och fräscht. Klingonerna, romulanerna och andra arter är toppen, men det är dags att gå vidare. Det har varit roligt att skapa hela nya världar och helt nya arter.

 

Källa

 

[ Till originalnyheten ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...