Jump to content

Söker butik i Peking (Norrköping)

sTriLo

Recommended Posts

För ett antal år sedan var jag in en sväng till grannkommunen Norrköping och hade där turen att, mer eller mindre, springa på en butik som sålde bl.a. byggmodeller samt en del figurspel och liknande. Hittade en modell av USS Voyager som jag köpte och byggde. Butiken låg på den där långa gågatan från stationen upp mot alla galleriorna. Butiken låg på den högra sidan om man går från stationen och uppåt. Jag kan för mitt liv dock inte komma på vad butiken heter och därmed inte heller söka efter om den finns kvar, öppettider, osv. Jag vet att det finns en del Peking-bor på det här forumet som kanske vet vad jag menar och kan hjälpa mig lite på traven? Jag ska in en sväng till Peking om några dagar/en vecka eller så och tänkte då passa på att besöka butiken om den finns kvar. Jag tar gärna emot förslag på butiker som säljer brädspel och liknande om det finns någon ordentlig sådan i stan. Tack på förhand!

Edited by sTriLo

• 5 months later...
On 2016-07-05 at 17:34, sTriLo sade:

Tack för hjälpen alla Norrköpingsbor, det var verkligen till hjälp! :rolleyes: Antar att det är enklast att leta upp den själv när jag väl är i Norrköping.

Det här är inte det mest aktiva forumet och att då ta för givet att en Norrköpingsbo ska se ditt inlägg inom sex dagar är kanske önsketänkande. Du kunde ju skickat PM till någon av oss i såna fall, så hade vi kanske fått ett mail med din fråga?

Vet inte om det är relevant för dig längre, men affären är fortfarande öppen och namnet på den är Hobbyhörnan.

Mvh/Anders, Norrköpingsbo & ordförande Trekkers i Östra Sverige

• 2 months later...
On 29.06.2016 at 17:26, sTriLo sade:

Jag tar gärna emot förslag på butiker som säljer brädspel och liknande om det finns någon ordentlig sådan i stan. Tack på förhand!

Hej, jag vet inte butiker i Peking. Har inget klokt att säga tyvärr. Hoppas att ni kan få rätt sorts hjälp som passar er! I Sverige vet jag  butik Ellos med brädspel. Köpte nyligen spelet Star Wars Battlefront till pc på ellos med en rabattkoder från  http://promocodius.com/se/butiker/ellos-rabattkod. Jag tycker att spelet fått alldeles för mycket oförtjänt hat och därför antar jag att det är så många som inte gillar det. Största orsaken till allt hat är att det är för lite innehåll (ingen singleplayer kampanj och för få kartor i multiplayer).

• 1 year later...
On 2017-02-23 at 19:41, Anna_B sade:

Hej, jag vet inte butiker i Peking. Har inget klokt att säga tyvärr. Hoppas att ni kan få rätt sorts hjälp som passar er! I Sverige vet jag  butik Ellos med brädspel. Köpte nyligen spelet Star Wars Battlefront till pc på ellos med en rabattkoder från  http://promocodius.com/se/butiker/ellos-rabattkod. Jag tycker att spelet fått alldeles för mycket oförtjänt hat och därför antar jag att det är så många som inte gillar det. Största orsaken till allt hat är att det är för lite innehåll (ingen singleplayer kampanj och för få kartor i multiplayer).

great! utnyttjade din rekommendation. Glad!