Gå till innehåll
Nyhet

Strage: "Reboota Final Contact"

Rekommenderade inlägg

DN:s Fredrik Strage ger Star Trek Beyond 3 av 5, och har ett tips till Paramount och nästa Star Trek-film:

"Reboota borgerna och Final Contact".

Så här skriver Strage:

Star trek: Beyond” är ett helt okej rymdäventyr, men den här serien behöver dramatisk och intellektuell pondus för att skilja sig från det barnsligare ”Star wars”. Därför bör Abrams i nästa del reboota borgerna, det cybernetiska parasitkollektivet som i den 20-årsjubilerande ”Star trek: Final contact” väckte intressanta frågor om huruvida den enda sanna friheten är slaveri.

Vi får anta att det är First Contact Strage avser... och att det följande scen Strage anser står för "dramatisk och intellektuell pondus".

Källa

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte säga att jag kåller med. Borgkollektivet känns verkligen som en civilisation som behöver en TV-serie för att utforskas ordentligt. En viktig del av deras charm var att de hade en ständig närvaro trots att vi såg dem väldigt sällan, eftersom de var så skräckinjagande och även eftersom Picard hade en sådan hemsk och personlig upplevelse av dem. Ungefär som Moby-Dick, vilket de refererar till i First Contact på ett väldigt bra sätt.

I min mening är det detta som eleverar First Contact från att vara en bra actionfilm till att vara en av de allra bästa Star Trek-filmerna.

Redigerad av loghaD

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag håller med vad du skriver. Borgerna utvecklades inte förrän i Voyager och möjligen TNG-avsnittet I Hugh, men First Contact är en blandning av skräck-, action- och krigsfilm med just Picards psykologiska resa som trumfkort.

Jag undrar om inte Strage kan ha sett borgerna i Voyager och blandar ihop det med First Contact.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu