Jump to content

Shatner vill vara med i Discovery

Nyhet

Recommended Posts

Om Kirk kan återupplivas, så är William Shatner gärna med i Star Trek Discovery. Det beskedet gav han på gårdagens Star Trek-panel på Comic Con, skriver Cbs.com.

När Shatner fick frågan svarade han:

-Hell, yes.

Mer från panelen, där bland annat Brent Spiner, Scott Bakula och Michael Dorn deltog, hittar du här.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Jag undrar om det var Fuller eller någon annan som ställde frågan. Var det Fuller så åkte han nog hem och skrev ett manus med Shatner:)

Att ha med Kirk igen skulle ju sälja många prenumerationer på CBS All Access samt Netflix.

Jag är av den åsikten att döda karaktärer ska förbli döda. Om de lyckas ha med honom på något sätt som inte suddar ut hans död så tycker jag att det är okej, men det torde bli svårt, med tanke på att han hr blivit äldre sedan dess.

Jag vill gärna ha med någon tidigare karaktär i första avsnittet, för att följa traditionen. Gärna Nichelle Nichols, om serien ligger rätt till kronologiskt; alla de övriga TOS:arna har vi redan sett i senare serier/filmer:

Kirk i Generations

Spock i TNG samt STXI och STID

Bones i TNG

Scotty i TNG och Generations

Sulu i Voyager

Chekov i Generations

Uhura var även den enda som vare sig syntes eller nämndes i Generations.

Det har sagts att Bryan Fuller lägger stort allvar vid kvinnliga karaktärer, så med tanke på vilken enorm roll Nichols har haft för kvinnor inom teknik- och vetenskapsyrken så vore hon perfekt för att lämna över stafettpinnen.