Jump to content

Star Wars - Holiday special

Tr3kk

Recommended Posts

Är det någon här som såg Star Wars holiday special, när det begav sig i slutet på sjuttiotalet? För er som inte var med på den tiden, kan jag informera om detta obskyra julspecial inkluderar de flesta av de kända skådisarna från den första Star Wars-filmen. Programmet handlar huvudsakligen om Chewbaccas familj, som väntar på att Chewbacca ska komma hem för att fira "life Day" tillsammans med dem. Om detta TV-program lär George Lucas ha sagt: Jag skulle vilja ha tag i varenda illegal videokassett av detta program och krossa med en hammare...

Edited by Tr3kk

För att kunna friska upp mina barndomsminnen måste jag erkänna att jag på ett inte helt legitimt sätt införskaffade detta unika Star Wars-program över nätet... men det var det värt! Dåligt? Ja! Sevärt? Defenetivt! Om inte annat på grund av detta:

° Chewbaccas loppbitna farsa Itchy (Ja! han heter faktiskt det!) tittar på wookie-porr i en virtual reality-hjälm.

° Chewbaccas överaktiva son Lumpy tittar på en tecknad film, där prisjägaren Boba Fett gör entré i Star Wars för första gången!

° Prinsessan Leia (Carrie Fisher) brister ut i sång (nåja) i en textsatt version av det klassiska ledmotivet till Star Wars! Mark Hamil och Harrison Fords ansiktsuttryck över detta sångnummer är obetalbara!

Jag ska inte avslöja mer, men är man en inbiten Star Wars-fantast kan man defenetivt inte vara utan dessa dryga en och en halv timme!

itchy.jpg

Itchy himself!

Edited by Tr3kk

Jo, den har jag. Köpte den på överskottsbolaget för 20 kronor.

Jag kan förstå Lucas att han vill stoppa den faktiskt. Den är ju inte bra någonstans. Det roliga är ju att skådespelarna i orginal episoderna har ställt upp helt ovetande om karaktären på "dokumentären" eller vad man ska kalla den för...

Vet någon hur svårt det är att få tag i den utan att ladda ner den från internet?

Jag trodde faktiskt att det var omöjligt att skaffa sig detta program på legitimt sätt, då George Lucas uttryckligen tagit avstånd för innehållet och spridning av det. Överskottsbolaget? Får jag fråga vad det står på omslaget? Utgivare? DVD, eller VHS?

• Create New...