crazy_voyager Postad 22 Juli, 2005 Rapport Postad 22 Juli, 2005 Efter att ha sett dessa avsnitt igen så tycker jag att en liten diskussion kan vara passande, vad tycker ni egentligen? Jag gillar dessa avsnitt starkt, återkomsten av Li Nalas till Bajor är underbar, att sedan lägga upp storyn runt Kira och honom, plus Quark och vapensmugglingen, ah jag gillar det starkt. vad tycker ni? Citera
Kai Dukat Postad 23 Juli, 2005 Rapport Postad 23 Juli, 2005 (redigerade) Ooh ja ,dessa fyra avsnitt – jo fyra för jag räknar även dit in the hands of the Prophets – är helt lysande. De är mörka och tunga, dessutom så har man flyttat hotet närmare subjektet och det är nog den stora anledningen till att jag gillar dessa avsnitt så mycket. Dvs ”ondskan” ligger närmaren än vad man tror kanske inom en själv. Dessutom är dessa avsnitt nästan grunden till alla politiska-intrig-avsnitt som finns med i serien. Har man missat dessa så missar man faktiskt mycket senare i DS9. Sammanfattningsvis är detta en av de starkaste arcer som har gjorts i ST. Spännande, tungandat, mörkt och helt underbart bra. Ett problem finns det dock med dessa avsnitt, förhoppningarna om en helt underbar säsong grusas snabbt och vi får istället en av STs svagaste säsonger trotts tre fempoängare på raken. Redigerad 23 Juli, 2005 av Kai Dukat Citera
Pjotr'k Postad 26 Juli, 2005 Rapport Postad 26 Juli, 2005 Vill någon hjälpa till med mer information om dessa avsnitt (för databasens räkning, så vore jag mycket glad. Vi har alldeles för lite i dag. Citera
crazy_voyager Postad 7 Augusti, 2005 Författare Rapport Postad 7 Augusti, 2005 Jag skulle kanske kunan ta en titt i framtiden, men jag har helt enkelt inte tid dom närmsta veckorna Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.