Gå till innehåll
crazy_voyager

The homecoming, The circle, The siege

Rekommenderade inlägg

Efter att ha sett dessa avsnitt igen så tycker jag att en liten diskussion kan vara passande, vad tycker ni egentligen?

Jag gillar dessa avsnitt starkt, återkomsten av Li Nalas till Bajor är underbar, att sedan lägga upp storyn runt Kira och honom, plus Quark och vapensmugglingen, ah jag gillar det starkt.

vad tycker ni?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ooh ja ,dessa fyra avsnitt – jo fyra för jag räknar även dit in the hands of the Prophets – är helt lysande. De är mörka och tunga, dessutom så har man flyttat hotet närmare subjektet och det är nog den stora anledningen till att jag gillar dessa avsnitt så mycket. Dvs ”ondskan” ligger närmaren än vad man tror kanske inom en själv. Dessutom är dessa avsnitt nästan grunden till alla politiska-intrig-avsnitt som finns med i serien. Har man missat dessa så missar man faktiskt mycket senare i DS9.

Sammanfattningsvis är detta en av de starkaste arcer som har gjorts i ST. Spännande, tungandat, mörkt och helt underbart bra.

Ett problem finns det dock med dessa avsnitt, förhoppningarna om en helt underbar säsong grusas snabbt och vi får istället en av STs svagaste säsonger trotts tre fempoängare på raken.

Redigerad av Kai Dukat

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu