Nyhet Postad 7 November, 2006 Rapport Postad 7 November, 2006 På grund av att rymdfärjans datorer kanske inte klarar av årsskiftet kan uppskjutningen den 7 december komma att stoppas, ännu en gång. Alla inblandade är dock inställda på att uppskjutningen ska bli av, dock så måste den ske senast den 17 eller 18 december för att den ska bli av den här sidan årsskiftet. Annars har förberedelserna gått så bra att uppskjutningen till och med kan komma att bli tidigarelagd ett dygn. Så nu gäller det att hålla tummarna fram tills att det är dags för avfärd. När Christer ändå är där uppe tänker han passa på att slå världsrekord (eller blir det rymdrekord?) i att kasta frisbee. (Tack till Göran "Thalaxian" Arvidsson) Källa [ Till originalnyheten ]
Supreme Commander JAF Postad 10 November, 2006 Rapport Postad 10 November, 2006 Inget stopp på gång vad jag känner till. Prel start datum den 7 december och rymdfärjan Discovery har i går rullats ut på startplattan i florida. Enligt uppgift ska Christer bjuda dom andra austronauterna på älgkött när han är ute i rymden. J.
Tom_Hell Postad 10 November, 2006 Rapport Postad 10 November, 2006 Kan ju även avslöja den värdelösa detaljen (?) att Sveriges regering planerar att skicka en representant till uppskjutningen av Fuglesang. Har från en ganska säker källa att Utbildningsminister Lars Leijonborg skall åka dit. Frågan som jag ställer mig bara är om det verkligen är rätt person att skicka? Iofs har han ju hand om forskningsfrågor (däribland rymdforskning) men borde inte Utrikesministern åka på nåt sånt här? Eller någon annan från UD?
Brunt Postad 11 November, 2006 Rapport Postad 11 November, 2006 Utrikesministern kanske har annat att göra.
crazy_voyager Postad 11 November, 2006 Rapport Postad 11 November, 2006 eller ett antal representanter från Swedish Trekkers Sveriges första steg mot the new frontier ;) jag hänger gärna med om nån kan betala kalaset så :P
Tom_Hell Postad 11 November, 2006 Rapport Postad 11 November, 2006 Jag hänger med om någon kan fixa ackreditering så man kommer in! :P
Rekommenderade inlägg