Nyhet Postad 6 November, 2008 Rapport Postad 6 November, 2008 Enligt källor arbetar Paramount på att släppa samtliga Star Trek-filmer (och eventuellt serierna) på det digitala högkapacitesformatet Blu-ray. Det gäller även den kommande Star Trek XI. Filmerna håller tydligen som bäst på att bearbetas digitalt för att de ska matcha den kvalitet man förväntar sig av Blu-ray-formatet. Källa [ Till originalnyheten ]
Expendable Ensign Postad 6 November, 2008 Rapport Postad 6 November, 2008 Efter att ha spenderat många tusen kronor på min Star Trek-samling i DVD-format känns inte detta aktuellt för egen del. Jag tycker inte att steget från DVD till Blu-ray är tillräckligt stort (som VHS till DVD var) för att det ska vara värt att byta. Men andra kanske kan finna det intressant.
Unkas Postad 6 November, 2008 Rapport Postad 6 November, 2008 Jag håller med dig Expendable Ensign. Det är inte tillräkligt intresant. Desutom måste man ha väldigt bra tv, dvd osv, för att det ska göra nytta.
Fleetadmiral Postad 6 November, 2008 Rapport Postad 6 November, 2008 Men jag skulle gärna vilja se den kommande Star Trek-filmen i HD iaf...
Vorik Postad 7 November, 2008 Rapport Postad 7 November, 2008 Jag byter nog upp filmerna i alla fall. Serierna känns inte så aktuellt just nu dock.
Rekommenderade inlägg