Gå till innehåll

Inception har fått en egen Wiki


Nyhet

Rekommenderade inlägg

Christopher Nolans science-fictionfilm Inception har tagit både kritiker och biopublik med storm. Populariteten är så pass stor att hängivna fans har skapat The Inception Wiki, där all information om filmen finns. Det är dock inte första gången en enskild film får en Wiki. Storsuccén Avatar har också en.

Totalt har Inception hittills spelat in drygt 560 miljoner dollar globalt.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Inget ovanligt att serier/filmer får egna wikier. Wikia har hur många som helst för alla möjliga - min absoluta favorit är Stargate (en som jag själv var med om att bygga upp men där jag inte är med alls längre och redigerar), men självklart är Memory Alpha en ständigt återkommande wiki i mitt liv och de tillhör ju också Wikias system.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara det att filmen sög. Tråkig, seg och tunn story med bra effekter, men är inte folk trötta på actionfilmer som går i slow motion (bullit time). Expendables var bättre. En riktig klassisk actionrulle i realtid.

Håller nästan med till 100%. Jag blev väldigt, vällllldigt underwhelmed av den filmen. Såg den när jag var i London och var så besviken när jag lämnade biosalongen. Visst, den var flashig, BFD. Folk pratar om den som om det är den bästa film som gjorts. Vilket skämt.

Expendables, DÄR har vi en go' rulle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...