Gå till innehåll

IRC-chat


mumle

Rekommenderade inlägg

Uhm.....i diskussionen Chat så fanns det iaf två (jag o Ella:) ) som tyckte det va en bra idé med en IRC-kanal, så jag tänkte bara kolla intresset lite...

Om det e nån som har nått bra namn på kanalen så e ni självklart välkommna att lämna förslag!! :)

för er som inte vet vad irc är:

IRC är i princip precis som att chatta på en Javachatt, fast det finns mycket mer möjligheter med IRC. Man kan tex starta egna permanenta kanaler (chattrum) o sånt.

Eftersom jag förmodligen är världens sämsta pedagog kan jag inte förklara mer, om det finns nån som kan bättre för den personen mer än gärna försöka!!

just nu när jag sitter o skriver det här upptänkte jag att forum hade en egen chatt....så helt plötsligt blev dethär inlägget lite onödigt...men jag tycker not att IRC är bäst iallafall....även att den chatten som finns här e bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ni skulle inte kunna tänka er att vara på IRC vid 19.00 ikväll? då kommer jag äntligen att ha tillgånmg till min egen dator!! :)

då skulle vi ju kunna diskutera namnförslagen och kanske registrera en kanal... 10 email adresser någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore ju trevligt ifall du var där oxå... :( Åtta är jag ju inte kvar...

Men jag har övertalat den dataansvarige på jobbet att uppgradera till IE5 så jag kanske kan använda chatten här imorgon!! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

asså....jag e riktigt ledsen....om jag hade varit smart så hade jag inte sagt en tid idag...har haft fullt upp hela dagen...men vi får ta o snacka om det där...jag vågar knappt säga nån tid....vill ju inte missa igen...:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Påträffat problem...

man har precis bytt system på undernet, och det nya systemet testas just nu, så man kan tyvärr inte regga kanaler.

Visserligen gör detta inte så mycket...så länge någon pålitlig person har op (en person som bestämmer över kanalen). Och jag kommer förhoppningsvis vara där 24/7...

tänkt om nån ville veta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eh, nu blev jag lite halv osäker på vad du menar...

24/7 som i 24 timmar om dygnet eller som i 24 juli??

det är föresten lite lngt fram, du menade 24 timmar om dygnet va?

det är för tidigt för att tänka vettigt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du är säkert en som där läskig typ med bredband... stackars jag sitter med modem... som inte kommer upp i högsta hastigheten...

har ingen koll på undernets systembyte, är det klart snart?

Jag *vill* ha en kanal :) vill vill vill ha det. *sagt med bortskämd snorungeröst*

jaja, nån gång så måste vi ju lyckas vara på irc samtidgt, mumle... om du är i #stvoy (det gäller alla andra oxå) så vet jag var jag kan hitta er :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, jag har bredband, fast jag kommer nog inte ha på datorn hela tiden, använder en bouncer...så jag finns i kanalen hela tiden. Dvs, det finns en op i kanalen hela tiden....ska vara bortrest denna helgen, men jag skapar rummet nu!

******************************

*  STvoyager.nu:s egen IRC: STVoy  *

*  Server : Undernet                          *

******************************

Chatta på nu gott folk!! :)

ni som inte vet hur irc funkar, gå in på www.mirc.com!!! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så du är inte hemma nu? det är därför du inte svarar? och då hjälper det ju inte att jag skriver det här inlägget... men du har väl inte skickat in ansökan om registretring? det behöver man väl fortfarande 10 mailadresser för? har du det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Lite nyheter om registrering och sånt (känns dock bara som om det finsn två pers som är intresserade av en irc-kanal...). Det gr fortfarande inte ragga kanaler, och det är heller inte bestämt när man testat klart nya X. Men så fort det går så ska jag göra ett försök. Det är precis som du säger Ella, man måste ha 10 email-adresser. Undernet kollar hur mycket rörelse det är i kanalen. Dvs, är det för lite folk i den kan den bli nerlagd...inte skojj :(

så ni som känner er intresserade av en irc-kanal, medela gärna mig, så jag kan få eran email-adress och så...

mumle82@hotmail.com

eller UIN#: 5303455 på ICQ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snälla snälla jättesnälla alla, irc är jättekul! ni *måste* komma! snälla! *övertalning på hög nivå*

det är inte svårt alls, www.mirc.com o följ instruktionerna :) eller prova deras webchat :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*hjälper Ella* Hoppas ni inte tror att irc är som aftonbladets chatt, typ. Det är det inte, irc är en seriös chat, för alla intressegrupper. Det finns massor med kunniga personer o snacka med, speciellt om Star Trek. Jag lovar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...