Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• 5 månader senare...
Postad

Det här var uppe för ett par månader sen, men nu finns det ju lite fler medlemmar så jag tänkte kolla igen. (det gamla ämnet finns inte kvar va? hittade det iaf inte)

Hur många är intresserade av en kanal/chatrum/vad ni nu vill kalla det på IRC?

Om det är någon som inte vet vad IRC är så är det fritt fram att fråga...

(mumle: du skulle ha skrivit det här istället, jag är så otroligt dålig på att få fram det jag vill säga

:sigh:  )

Postad

Tanken är att den ska ligga på Undernet. Vi hade faktiskt en kanal uppe i somras/höstas, men uppslutningen va väl kanske inte den största. ;) (det va jag, Ella och en "icke-forumare" som hängde där)

Om vi ska kunna ha en kanal som är registrerad hos Undernet (om vi vill ha X i kanalen) så måste vi ha minst 10 användare (email, nick). Om ni är intresserade kan ni ju maila mig eller Ella med nick och email. Har ni några frågor är det givitvis bara att fråga på! :)

Postad
(det gamla ämnet finns inte kvar va? hittade det iaf inte)

Diskussionen finns med största sannolikhet kvar, men när ingen har skrivit i den på 30 dagar springer den och gömmer sig. Ett alltid lika stort tips är att längst ner i varje delforum använda sig av sorteringen och mer specifikt att i stället för "de senaste 30 dagarna" använda ett större intervall.

Postad

Har tyvärr inte tid med IRC-chat. Jag spelar tre karaktärer i PBEM-rollspel och är medlem i både detta forumet och ett annat.

(Jag har förklarat innan vad PBEM-rollspel är. Om ni är intresserade av det eller vill veta vad det är, skicka ett pm till mig.)

Postad

jag tycker att hela grejen verkar ok... men det är rätt så krävande med en irc-kanal oxå...

man ska gärna ha folk som hänger där aktivt.

vilket innebär att man måste ha igång snacket ordentligt om folk ska bry sig om att hamna där...

och sen e det ofta så att irc:are har sina favorit-servrar och orkar oftast inte ha fler igång... (eftersom den populäraste klienten inte stödjer flera servrar samtidigt) och det ger oxå svårigheter...

men i det stora hela låter det som en bra grej... och jag kan vara närvarande när jag e online och ha min bot där eller nåt...

Postad

Jag upptäckte häromdagen en IRC-knapp på mitt Mozilla, men jag har ingen aaning om hur jag gör sedan jag startat upp det..  men fixa en kanal någon, så hänger vi andra på.

Mumle, du vet min mailadress och mitt nick?

(Sitter nu på stadsbiblioteket Göteborg)

Postad

Den förra kanalen hette "#STVoyager" man kanske skulle lägga till ett ".nu" efter? Just för tillfället har den inget ".nu".

Jag upptäckte häromdagen en IRC-knapp på mitt Mozilla, men jag har ingen aaning om hur jag gör sedan jag startat upp det..  

Va har du för mozilla om jag får fråga?

men fixa en kanal någon, så hänger vi andra på.

Mumle, du vet min mailadress och mitt nick?

(Sitter nu på stadsbiblioteket Göteborg)

Jag vet väl det...

Postad

Samma namn som förra gången eller?

#stvoy var det då, men om nån har något annat förslag så är det fritt fram.

vi kan väl försöka ett tag och se hur många som orkar/vill/kan hänga där, och se om det överhuvudtaget går att få tag på en X  :)

jag är i #stvoy på undernet just nu, fast det är ruggigt tomt  :(

Postad
#stvoy var det då, men om nån har något annat förslag så är det fritt fram.

Hoppsan. Jag får väl skylla på att det va ett tag sen jag va där sist! ;)

Postad
Va har du för mozilla om jag får fråga?

hm.. rätta termen borde väl vara "hade" nu.. men jag tror att jag skrivit det i "frågor, kommentarer och förslag". 0.9.3?

Där fanns i alla fall ett "IRC" i en av gardinerna.. fråga mig inte om vilken. ;)

Är det inga andra webläsare som har den funktionen?

Postad

Nej. Eller, jag vet inte om det är nån speciell mac-grejj, men jag har aldrig sett det i nån webläsare för pc (IE, Netscape, Opera eller Mozilla). Menmen, nu när det finns (fanns)  där så är det ju bara att utnyttja!! ;)

Postad

Nej. Eller, jag vet inte om det är nån speciell mac-grejj, men jag har aldrig sett det i nån webläsare för pc (IE, Netscape, Opera eller Mozilla). Menmen, nu när det finns (fanns)  där så är det ju bara att utnyttja!! ;)

Det finns faktiskt en IRC chat i Mozilla, den ligger under Tasks => IRC Chat. Det finns även en ikon nere i vänstra hörnet "cZ", progget heter ChatZilla!. Tyvärr så har jag inte fått det att fungera, det är något med min uppkoppling som IRC inte gillar.

Postad
Tyvärr så har jag inte fått det att fungera, det är något med min uppkoppling som IRC inte gillar.

kör du winxp? isf skulle jag snarare tro att du av misstag råkat aktivera de inbyggda brandväggen... då brukar inte irc funka... och en hel del annat som inte funkar... du kan kolla detta genom att öppna inställningsrutan för din uppkoppling och kolla under fliken "säkerhet"...

Postad
Det finns faktiskt en IRC chat i Mozilla, den ligger under Tasks => IRC Chat. Det finns även en ikon nere i vänstra hörnet "cZ", progget heter ChatZilla!. Tyvärr så har jag inte fått det att fungera, det är något med min uppkoppling som IRC inte gillar.

Ahh! Finns visserligen inte i mitt mozilla...håller mig till epic istället!! :)

Postad
Tyvärr så har jag inte fått det att fungera, det är något med min uppkoppling som IRC inte gillar.

kör du winxp? isf skulle jag snarare tro att du av misstag råkat aktivera de inbyggda brandväggen... då brukar inte irc funka... och en hel del annat som inte funkar... du kan kolla detta genom att öppna inställningsrutan för din uppkoppling och kolla under fliken "säkerhet"...

Nej jag använder ME. Har kabelmodem som uppkoppling, progget varnar för att den inte hittar hosten, jag har inte brytt mig så mycket eftersom att jag inte använder IRC i vanliga fall.

• Skapa nytt...