StarTrekin Posted April 6, 2004 Report Share Posted April 6, 2004 Nu när TV4 äntligen visar First Wave igen, så kan det väl vara trevligt att diskutera lite om den. Jag tycker att first wave påminner lite om the nowhere man (mannen som försvann) som svt visade för länge sedan. Båda två handlar om en man på flykt som försöker avslöja de onda. Jag gillar serien och speciellt den udda vänskap/respekt som finns mellan Foster och Joshua. Så vad tycker ni om serien? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted April 6, 2004 Report Share Posted April 6, 2004 Jag tycker serien är tätt schyst. Jag håller med dig om Foster och Joshua. Dock så missade jag början på första avsnittet precis som förra gången. Men serien är rätt bra i alla fall av vad jag minns sen den gick sist. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted April 6, 2004 Report Share Posted April 6, 2004 Vilken dag, och vilken tid sänd serien? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted April 7, 2004 Report Share Posted April 7, 2004 Tisdag/onsdag natt kl. 00.45, i alla fall var det detta klockslag denna veckan. Det har varit två avsnitt hittils av totalt 44 tror jag att det är eller 42 eller något sådant. Dock så kanske tiden kan variera lite men inte så mycket skulle jag tro. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
darthmortar Posted April 12, 2004 Report Share Posted April 12, 2004 Nu när TV4 äntligen visar First Wave igen, så kan det väl vara trevligt att diskutera lite om den. Jag tycker att first wave påminner lite om the nowhere man (mannen som försvann) som svt visade för länge sedan. Båda två handlar om en man på flykt som försöker avslöja de onda. Jag gillar serien och speciellt den udda vänskap/respekt som finns mellan Foster och Joshua. Så vad tycker ni om serien? Serien är bra, tänk vad lite gamla profetior kan göra för människan :-) Hur som helst. Jag hatar serier som slutar utan något egentligt slut. Finns inget värre... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted April 13, 2004 Report Share Posted April 13, 2004 (edited) Jag tycker att serien är rätt så tråkig och ser alltså inte på den. Orsaken till denna inställning är för att jag tycker att replikerna ganska dåliga <_< och storyn (absolut) inte den bästa <_< . Det finns inte det lilla extra som gör att man säger "wow". Känns mer som en dålig imitation av sf-serie . Jag har i för sig inte följt serien från början, så kanske missade jag något där. Men än så länge imponerar inte serien inte mig. :klingon: Edited April 13, 2004 by Kathryn Archer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
darthmortar Posted April 13, 2004 Report Share Posted April 13, 2004 Jag tycker att serien är rätt så tråkig och ser alltså inte på den. Orsaken till denna inställning är för att jag tycker att replikerna ganska dåliga <_< och storyn (absolut) inte den bästa <_< . Det finns inte det lilla extra som gör att man säger "wow". Känns mer som en dålig imitation av sf-serie . Jag har i för sig inte följt serien från början, så kanske missade jag något där. Men än så länge imponerar inte serien inte mig. :klingon: Jag kan hålla delvis med, man kan faktiskt stundtals se manusförfattarnas svackor och man tycker att en serie på mindre än 50 - 60 avsnitt där fantasin faktiskt kan få stort spelrum, borde varit bättre... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Taken Posted April 21, 2004 Report Share Posted April 21, 2004 Jag tycker att First wave är hur dålig som helst. Mycket beror på att jag inte klarar av Sebastian Spence som spelar Cade (sämsta sci-fi skådisen som finns) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted April 27, 2004 Report Share Posted April 27, 2004 Serien är bra, tänk vad lite gamla profetior kan göra för människan :-) Hur som helst. Jag hatar serier som slutar utan något egentligt slut. Finns inget värre... Problemet är att pofetsiorna inte stämmer med boken. Iaf inte med mitt ex. Tyckte serien var OK första gången jag såg den, men nu var den inte lika bra. Har nog blivit mer kräsen med åren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
darthmortar Posted April 27, 2004 Report Share Posted April 27, 2004 Serien är bra, tänk vad lite gamla profetior kan göra för människan :-) Hur som helst. Jag hatar serier som slutar utan något egentligt slut. Finns inget värre... Problemet är att pofetsiorna inte stämmer med boken. Iaf inte med mitt ex. Tyckte serien var OK första gången jag såg den, men nu var den inte lika bra. Har nog blivit mer kräsen med åren. Det är ju trots allt bara TV... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted April 27, 2004 Report Share Posted April 27, 2004 (edited) Problemet är att pofetsiorna inte stämmer med boken. Iaf Finns det en bok med namnet First Wave, eller menar du Nostradamus riktiga bok? I serien så är det en speciell bok som de har. Så har i alla fall jag fattat det. Edited April 27, 2004 by Thalaxian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted April 29, 2004 Report Share Posted April 29, 2004 Finns det en bok med namnet First Wave, eller menar du Nostradamus riktiga bok? I serien så är det en speciell bok som de har. Så har i alla fall jag fattat det. Jag menar nostradamus bok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
darthmortar Posted April 29, 2004 Report Share Posted April 29, 2004 Finns det en bok med namnet First Wave, eller menar du Nostradamus riktiga bok? I serien så är det en speciell bok som de har. Så har i alla fall jag fattat det. Jag menar nostradamus bok. Precis som T skriver så har dom en speciell bok dom går efter, som varit okänd och ingen annan lagt händerna på tidigare, den där Nostrademus var en kufiskt en... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted April 29, 2004 Report Share Posted April 29, 2004 (edited) Dock så har jag lyckats missa första delen av första avsnittet båda gångerna den har visats/visas på TV 4, så jag en liten fråga jag funderar på. Hur fick Cade Foster och Crazy Eddie tag på boken? Edited April 29, 2004 by Thalaxian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
darthmortar Posted April 30, 2004 Report Share Posted April 30, 2004 Dock så har jag lyckats missa första delen av första avsnittet båda gångerna den har visats/visas på TV 4, så jag en liten fråga jag funderar på. Hur fick Cade Foster och Crazy Eddie tag på boken? Det kommer jag inte ihåg, men jag tror det var något med att dom, elelr någon annan, grävde upp den och överlämnade den till dom, eller något sån't Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted April 30, 2004 Report Share Posted April 30, 2004 Möjlig spoiler för ett avsnitt längre fram i serien: I ett avsnitt längre fram i serien så gräver Cade ner boken för att skydda den, har för mig dock att de har sparat texterna och så i datorn. Kommer inte ihåg vilket avsnitt det är, men har för mig att det är mot slutet av serien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aliline Posted April 30, 2004 Report Share Posted April 30, 2004 Det var så länge sen de visade denna serie så man har glömt bort allt nästan, så jag har inte brytt mig att titta på andra säsongen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted April 30, 2004 Report Share Posted April 30, 2004 Det var så länge sen de visade denna serie så man har glömt bort allt nästan, så jag har inte brytt mig att titta på andra säsongen. Andra säsongen? Det finns väl bara en omgång med 43 avsnitt eller hur många det nu är. Eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aliline Posted April 30, 2004 Report Share Posted April 30, 2004 Det var så länge sen de visade denna serie så man har glömt bort allt nästan, så jag har inte brytt mig att titta på andra säsongen. Andra säsongen? Det finns väl bara en omgång med 43 avsnitt eller hur många det nu är. Eller? First wave (säsong 2+3) (nya) - Pågår tillsvidare… från tv4 Enligt tv4 så är det andra säsongen. Det har producerats tre säsonger av First Wave. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted August 4, 2004 Report Share Posted August 4, 2004 Tycker serien är helt ok i storyn, sämre skådespelare har jag sett också i genren som t.ex. Reeves och Affleck. Igår var det ett intressant avsnitt på tv när Gua lurade honom till att tro allt var bra igen. De hade byggt upp ett stort presskonferensrum och etc..Men Cade lyckades till slut lista ut hela komplotten. Serien känns på något sätt ganska trovärdig och jordnära. Är också rätt så beskrivande gällande hur vi människor egentligen beter oss. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted September 1, 2004 Report Share Posted September 1, 2004 Jag missade gårdagens avsnitt. Kan någon berätta vad det handlade om? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted October 3, 2005 Report Share Posted October 3, 2005 Jag missade gårdagens avsnitt. Kan någon berätta vad det handlade om? <{POST_SNAPBACK}> Vessel Foster must stop the aliens from destroying the worlds computer systems and Mabus from occupying human bodies including his new love's. Quatrain 41, Century 4. "At the inception of the millennium / machines of the new age deliver devastation in war. / From a throne under 13 faceless warriors / the invader king wields power." "Inception OS" is an operating system used by almost every computer in the country — "the machines of the new age." Max Stareman is president of the software empire who planned to release the program to a massive media and consumer blitz. If Inception software was the weapon that "delivered devastation" then we had to stop it. And first we had to get to Max Stareman. Eddie figured tapping into Stareman's home base computer qualified him as nuts and who was I to argue — Eddie'd always called himself "crazy," my plan helped validate the name. Way I saw it, the world's top computer programmers worked for Stareman, and any one of them could've been Gua — even the billionaire himself. Wondered what the Gua wanted with an operating system anyway? Eddie figured the answer was easy: control. Most of the worlds' computers ran on Inception — even the ones at the Pentagon. A hidden Gua-program could crash the entire world's computer-net — or link them all into one big "Gua.com." Wasn't gonna be easy to get close to Stareman but I knew Jordan, Eddie and I would have to — what choice did we have. Eddie hacked into the billionaire's personal calendar — Max had a meeting scheduled in Silicon Valley with a quirky programmer named "Jinks." Stareman wanted to buy his company — "Terminal Bug" — they were developing a high-tech, security program. Jordan and I broke into Jinks' place — had a close call with an electronic sensor in the air ducts but otherwise I had my cover. Jordan left me for my "meeting" with Jinks the next day — all I had to do was wait. Jinks was the stereotypical computer geek — played most of the day, worked almost never. When he finally made it into his office he crumbled easier than I thought. Jinks didn't like guns, sent the rest of his team home and then our own version of programmers came in — Raven Nation-style-programmers — they packed guns instead of pocket protectors. We were gonna corner Stareman and uncover his game with the Gua. Eddie posed as Jinks, the RN ops took their places at the computers. Jordan played receptionist and I stayed out of sight until the last minute. But Stareman was quick — he knew something was up right from the start. Tried to leave. Jordan wasn't having it. Came out with my gun, told Stareman what we knew about the Gua and about how Inception could pose a serious threat to the world. Jordan cut Stareman — he didn't heal. Then, just as we were about to cut George, Stareman's trusty assistant the real Jinks burst into the room. George was Gua. Jinks' distraction let the alien get me by the neck, ready to snap it — Jordan shot him square in the forehead. Stareman got to see a genuine Gua dissolve. It was enough for a guy like Max — a take-charge guy. He brought us to the office, shut down the Inception project and ordered the master copy of the program brought to his office immediately. Stareman was a dream — he had exactly the kind of clout we needed to get the word out about the Gua. We'd stopped the launch of a system that would effectively cripple the world's defenses in the Second Wave and had found a new ally. Felt like a good day. Couldn't have been more wrong. Never saw what was coming. Stareman was Gua. Right above Max's desk was a sculpture — 13 partial faces hanging above his throne-like chair. Stareman was Mabus. Alien Anti-Christ. Leader of the Gua. And he was in my head. Probing, smothering my psyche. But he got distracted. He went after someone else. It's the worst blow we'd been dealt in a long time. Listen up, Mabus. I am not giving up. You've taken away too many people I care about. You've attacked my family again and again. And I protect my own. This game isn't over. And now you've made it personal all over again. Gonna be your last mistake. källa: http://www.tv.com/first-wave/show/2700/epi...e.html&season=3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted October 3, 2005 Report Share Posted October 3, 2005 (edited) Det verkar som det bara finns 3 säsonger..synd! Jag som började gilla serien. <_< Edited October 3, 2005 by Kathryn Archer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted October 20, 2005 Report Share Posted October 20, 2005 För de som undrar vad "First Wave" handlar om så finns det en kort beskrivning på TV4 på svenska.. http://www.tv4.se/tv4/tvguide/episode.aspx...&ProgramID=5662 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted November 8, 2005 Report Share Posted November 8, 2005 (edited) Sista avsnittet av serien "First Wave" visas nu ikväll kl 00:50-01:35 på tv4 http://www.tv4.se/tv4/tvguide/episode.aspx?episodeid=267425 Edited November 8, 2005 by Kathryn Archer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts