Jump to content
Sign in to follow this  
Thalaxian

The Lone Gunmen

Recommended Posts

Detta ämne handlar som ämnestiteln anger om Arkiv X "spinoffen" The Lone Gunmen.

Hoppas att forumledarna tycker att detta ämne är ok, även om det kanske inte är så mycke science fiction. Men eftersom Arkiv X är ett ämne så tycker jag att det vore passande att även denna "spinoff" har ett ämne.

Detta är ingen serie för mig. Tycker att den var väldigt förutsägbar och "enkelt" uppbyggd. Tycker att dom borde ha byggt upp mer runt dom 3 huvudpersonerna (även om man vet vilka dom är och vad dom gör).

Nej, asså, Lone Gunmen är en spinoff serie där enbart Lone Gunmen-gubbarna är med. Därav Arkiv X-anknytningen.

Precis, det var därför jag satte spinoff inom situationstecken. Den går för övrigt på söndagskvällar, eller första avsnittet gjorde det i alla fall fem minuter över midnat. Hur det blir i fortsättningen vet jag inte, men serien går på TV 4 i alla fall. Hittils har de visat ett avsnitt.

Jag tyckte serien var charmig. Jag kan inte motstå de där tre datanördarna som tror att de är målet för all världens konspirationer.

Jag tycker dock att det här avsnittets konspiration kändes lite obehaglig med tanke på vad som hände 11:e september 2001 (The lone gunmen bröjade visas i mars 2001) Skaparna hade kanske tur att serien inte blev så populär

När det gäller återseende av gamla Arkiv X bekantskaper så är Skinner med i avsnitt #1.11 och Mulder i #1.12 IMDb

När utspelar sig serien? Är det före eller efter det att Mulder blev bortförd av utomjordingar?

Det vet man ine eftersom serien handlar om just de tre datakillarna och inte om Mulder och så. Kanske får man veta det i avsnittet som Mulder är med i, annars så tror jag att det är en fråga som det kan vara svårt att få svar på.

I söndagens avsnitt fanns det med en mycket tydlig Star Trekreferens. Vid ett tillfälle blir en kille undersökt med ett handhållet mätinstument varvid han säger följande: Fungerar tricordern Mr Spock?

Edited by Thalaxian

Det första avsnittet var ganska skönt konspiratoriskt om hur regeringen skulle ligga bakom World trade center crashen. Men jag tror inte detta är syftet, för gjordes den inte innan 2001? men det blir ju så man kopplar när man ser den efter att det har hänt

Det första avsnittet var ganska skönt konspiratoriskt om hur regeringen skulle ligga bakom World trade center crashen. Men jag tror inte detta är syftet, för gjordes den inte innan 2001? men det blir ju så man kopplar när man ser den efter att det har hänt

<{POST_SNAPBACK}>

Avsnittet sändes april 2001...

lite obehagligt nästan