Commander Michels Postad 2 November, 2007 Rapport Postad 2 November, 2007 Vilket avsnitt är det då han gör sig till en communicator? Det måste jag ha missat helt! <{POST_SNAPBACK}> Nämen alltså, han har ju en communicator på uniformen, och den fungerar ju. En bajoransk modell. Och när han förvandlar sig till en råtta eller ett glas eller whatever och sen förvandlar tillbaka sig så sitter den ju där. Alltså måste det ju vara en del av honom, eller hur? Och eftersom den fungerar så måste han ju vara väldigt tekniskt avancerad...för en icke-teknikbaserad livsform. <{POST_SNAPBACK}> Men det har du ta mig tusan rätt i !!!! Hur i hela friden kan han kopiera elektronik, som fungerar. Betyder det att han bli maskiner också? Det är ju möjligt att Odo formar en liten ficka innuti sig själv där communicatorn är, är ni med? Som en liten magsäck eller ngt, på det viset tar han med sig den när han är en råtta eller dylikt och sedan är det bara att "veckla" ut den ur sig igen när han formar sig till en människa.
Supreme Commander JAF Postad 3 November, 2007 Rapport Postad 3 November, 2007 Jag envisas med densiteten! Hur kan Odo ändra densitet? För att ändra densitet måste han ju ändra sin atomvikt! Det måste helt enkel ske omväxlande fusioner och fissioner inom Odo, beroende på vad han ska efterlikna! Men då skulle Odo stråla...... Jag förstår inte..... <{POST_SNAPBACK}> Jag håller med dig Ono att det är en liten sak att reda ut det här med densiteten men jag måste framhålla (materialkemist som jag är till yrket) att atomvikten inte måste förändras för att densiteten ska påverkas. Densitet handlar om täthet mellan partiklar på en större skala. Uttalandet att atomvikten är av stor betydelse för densitet är helt enkelt inte sant. Studera den allmänna formeln nedan Densitet=massa/volym. Genom att byta atomnummer kan man påverka denna formel men inte i samma utsträckning som om man t.ex. byter volym (bibehållen massa) :vulcan: <{POST_SNAPBACK}> Jaha! Hur funkar då Odo? ;) Och vem har sagt att Odo består av något så som vi känner det? Han kanske bara omvandlar luft till materia efterhand han behöver det? Eller också består han av någonting som man kan trycka ihop och dra isär utan att densiteten blir för stor. Vi vet ju inte vad Odo och hans ras de facto består av så det är omöjligt att säga hur just det materialet reagerar. J.
Rekommenderade inlägg
Vänligen logga in för att kunna kommentera
Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in
Logga in nu