Ella Posted July 18, 2001 Report Share Posted July 18, 2001 "men om du kan lite programmering" *snerk* jojo, det kan ju hela sveriges befolkning ;) om nån av er slänger ihop ett så medela gärna mig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted July 18, 2001 Report Share Posted July 18, 2001 haha, förlåt då!!! ;) det är faktiskt inte så svårt...låter MYCKET svårare än va det igentligen är... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted July 18, 2001 Author Report Share Posted July 18, 2001 Jag är nog inte så duktig på detta att programera.. Tyvär.. Annars så skulle jag nog göra något... Men om det finns någon med kunandet så skulle det kuna vara ett tillskott till denna sida... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted July 18, 2001 Report Share Posted July 18, 2001 kunna programmera ett sånt program skulle ju kännas bra... fast mina programmeringskunskaper sträcker sig bara till att kunna använda Visual Basics mest 'basic' funktioner... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted July 18, 2001 Author Report Share Posted July 18, 2001 Jo försökte göra programet i flash.. Men fick det inte så bra.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted July 18, 2001 Report Share Posted July 18, 2001 Ella; det räcker nästan...nästan det tar lite tid bara...och det e ju det som e jobbigt...jag tröttnar jämt halvvägs... hur har du tänkt dig det om du ska göra det i flash? som en "interaktiv" bakgrundsbild då eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted July 19, 2001 Author Report Share Posted July 19, 2001 som en startsida som man har alla sinna favoriter och även styra vissa program eller så lägger man den som en aktiv bakgrund i desktopen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted July 19, 2001 Report Share Posted July 19, 2001 det låter som en bra idé med aktiv desktop, Pelle! synd att mitt Flash's "bästföredatum" redan har gått ut... det är ett kul program annars, är det dyrt om man ska köpa det?annars får jag väl göra en väldigt avancerad vanlig html sida... hmm, det skulle kunna funka... ska fundera mer på det här... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted July 19, 2001 Author Report Share Posted July 19, 2001 Provade i html.. men det vart förmycket kod/javascript.. Med tanke på att du både ska ha funktion när man för musen över och ljud.. Detta funkar bättre i flash.. Programet tycker jag inte var så dyrt.. Ska nog rita lite på ideen att bygga ett sådant helt i flash... som man kan ha på sin desktop.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted July 19, 2001 Report Share Posted July 19, 2001 det förstås... men om man gör en enda stor imagemap då? kanske inte världens bästa ide... hoppas du lyckas med flash grejen, jag skulle väldigt gärna vilja ha det fall det funkar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted July 19, 2001 Author Report Share Posted July 19, 2001 Man kan bygga fl:s och baka in den i html och använda den som en bakgrund.. Ska börja titta lite nogranare på det.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted July 19, 2001 Report Share Posted July 19, 2001 Gör det i Flash...om det ska vara minnessnålt o snabbt...+ att det ser mycket snyggare ut (om man kan). Ella; cracka det då!! så kan du använda det JÄTTELÄNGE sen min årsikt: om jag inte kan byta ut ALLT, och då menar jag startknappen o alla menyer o sånt till LCARS, skulle jag inte vilja ha det...det elite kul o göra en interaktiv backgrund....fast man tröttnar på dom fort (vet), iallafall jag... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted July 19, 2001 Report Share Posted July 19, 2001 bra ide, min lilla hacker! nu är det bara så att jag inte *kan* cracka... har ingen aning om hur man gör... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted July 19, 2001 Report Share Posted July 19, 2001 gå in på astalavista.box.sk och sök på den flash-verisionen du har, ignorera all porrreklam o ladda ett litet program för just den flash-verisionen du har. Sen kör du det o följer instruktionerna...easy as pie! ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted July 19, 2001 Report Share Posted July 19, 2001 tusen tack, hoppas det funkar nu bara... *jättekram* Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted July 19, 2001 Author Report Share Posted July 19, 2001 tackar.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted July 19, 2001 Report Share Posted July 19, 2001 det e lungt Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted July 19, 2001 Author Report Share Posted July 19, 2001 Men mumel.. Klarar du göra något sådant program så vore det alla bäst.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted July 19, 2001 Report Share Posted July 19, 2001 jag gör nog inte det...definitivt inte i Windows...kanske skulle kunna göra det i linux...om några år när jag lärt mig C++ Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted July 19, 2001 Author Report Share Posted July 19, 2001 Illa.. Men det skulle vara roligt om någon hadde kunskap i antingen c++ eller visual basic som kunde göra sådant program... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted July 19, 2001 Report Share Posted July 19, 2001 vi får väl lära oss! ;) hur svårt kan det va? *optimist, för mycket optimist* Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted July 19, 2001 Author Report Share Posted July 19, 2001 Grafiken kan inte vara så svårt.. Problemet är nog att integrera det med windows... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted July 19, 2001 Report Share Posted July 19, 2001 antagligen... ni vet, jag har ingen aning om vad jag pratar om just nu...html kan jag, bildbehandling kan jag, skriva kan jag, men programmera är ju väääldigt långt utan för mitt kunskapsområde... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted July 19, 2001 Author Report Share Posted July 19, 2001 html kan jag, flash kan jag.. men visual basic är lite utanför mitt kunande.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted July 19, 2001 Report Share Posted July 19, 2001 hehe, det enda jag har lyckats med i VB var det jättedjupa programmet där man kunde svara på en fråga... "Är Ella bäst?" sen kunde man välja olika knappar: "ja!" "självklart" "apselut!" och liknande... fina bakgrunds färger var det oxå... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts