Jump to content

Spekulation om Säsong 4 *Spoilervarning*

Recommended Posts

*Spoileervarning*

Frågor:

Vad har säsong 4 att komma med tror du?

Kommer hela säsongen utspela sig i 1940 talet?

Vem/Vilka är utomjordingarna i slutet av Zero Hour?

Hur fördes Enterprsie till en annan tid?

Hur kom Archer ner till jorden?

Blir Säsong 4 bättre än 3:an?

Hur kommer Trip och T'pol's relation utvecklas?

Har Daniles något med att dom åkt backåt i tiden?

Eller är det kanske någon annan grupp tidsresare?

Och Kommer dom hem?

Edited by Enterprise_Nx-01

Nå, vi såg ju att det gick att resa i tiden då man färdas i en subspace corridor och vad jag kunde se så var det en sådan de använde för att ta sig till Jorden (med "viss" assistans förstås). Är något intresserad av vad det hände med det skepp som hjälpte Enterprise att nå Jorden.

Grunnade lite på varför Archer åkte tillbaka just till den tiden som 1940-talet.

Min högst presonliga tanke är att Enterprise hade åkt tillbaka i tiden oavsett vad och att Daniels skickade dit Archer så han kan bli räddad av besättningen.

Det återstår att se om det stämmer eller inte de om närmaste månaderna.

Ska ärligt säga att den kommer att börja hemskt.

Jag menar, en utomjording i SS uniform? De kan bättre än så...

Och Kommer dom hem?

Absolut

Det har varit mycket snack om att "piffa upp" med mer sex och intriger så nog kommer T'pols och Trips relation att fortsätta, T'pols pratstund med sig själv i E^2 gör en ju inte mindre säker på detta "faktum"...

En säsong med ett så starkt tema som denna säsongen får enl. mej vara nog, Iaf för tillfället... så jag hoppas att bara nästa eller kanske ett par avsnitt på säsong 4 ges åt 1940 talet...

Utomjordingen i slutet måste ju vara från en av de andra fraktionerna i vad dom kallar "the temperal cold-war"

Som Peter sagt tidigare så vore det troligaste att han (Archer) kom ner till jorden med hjälp av daniels.. men det återstår väl att se... eller så kanske man får precis som du antyder med dina frågor se fler nya fraktioner från kriget...

Vad gäller hur enterprise kommit till 1940 tror jag inte på vortex idén, den är helt enkelt för uppenbar... ;) jag tror mer på att daniels, eller vem det nu kan ha varit har upptäckt en sk. "temperal distortion" och därför har skickat dit enterprise... EFTER det att aquaticsarna (eller vad man ska kalla dem på "ren" svenska) har släppt ut enterprise från deras skepp och flygit vidare... Enligt min teori kommer vi alltså inte få se mer av Aquaticsarna på ett tag...

Sen får jag nog återigen hålla med Peter och säga att säsong 4 antagligen kommer att inledas mindre bra...

Shran eller den planet han kommer ifrån, andoria kommer däremot ganska snart att råka ut för något riktigt rejält så att archer får ge tillbaka tjänsten.

Med detta inlägget skriver jag nu mitt första på stdb.se men säkerligen inte mitt sista!

Edited by discharged

:)

:D

Vad har säsong 4 att komma med tror du?
Planlöst åkande i rymden med en massa on/off avsnitt. Med lite besök av den onda reptil ledaren som vill förstöra Jorden. Ent kommer fortsätta att vara Jordens enda skepp.

Kommer hela säsongen utspela sig i 1940 talet?

Nej, något eller några ep kommer att utspelas på 1940 talet ungeför som DS9 parallel värd som man når genom transportörerna.

Vem/Vilka är utomjordingarna i slutet av Zero Hour?
Detta är inte B5 så manusförfattarna själva har ingen aning, troligtvis de vanliga överonda rymdvarelserna med släng av megalomenia som vill förstöra Jorden av någon anledning....sammarbeta säkert med "future-guy"

Hur fördes Enterprise till en annan tid?

Troligtvis Daniel som sände dem dit för att stoppa utomjordingen i SS uniform.

Hur kom Archer ner till jorden?
Se föregående fråga, Manus författarna vet inte heller det, troligtivs gick tidsresan fel på grund av tekonbabel-teknobabel

Nej utan hotet om nerlägning så känner sig manusförfattarna sig inte så pressade att mana på historien.

Hur kommer Trip och T`pol`s relation utvecklas?
Troligtvis inte mycket utan de kommer att ha ett Mulder/Scully Xena/Garbriel förhålande som varken går bakåt eller tar något stort kliv framåt. Dock kommer det nog bli mycket masage ;) kanske de får gifta sig efter några sesånger.

Har Daniel något med att dom åkte bakåt i tiden?

Naturligtvis, tro inte att manusförfattarna skulle uppfinna yterligare en tids fraktion.

Eller är det kanske någon annan grupp tidsresare?
Detta är star trek inte B5 så kompliserade historier är inte tillåtna ;) kanske en ny typ av future-guys allierade dock någon som vi aldrig hört talas om och verkar vara uppfunna i denna ep.

Och kommer dom hem?

Naturligtvis budgeten räcker inte till för hela andra värdskriget. Troligtvis så sänds de hem och en paradox orsakar att inget har hänt igentligen eller något liknande.

Editerat, diverse stavfel i Quote.

Edited by rehnvall

• 3 weeks later...

många av frågorna ni har kan besvaras på www.startrek.com där dom faktiskt namnger rasen som visar upp sig i ss uniform o allt.

sen e det ju en ny kille som tagit över ansvaret av serien i det dagliga skeendet, o han skall bestämma seriens kurs, så att säga.

de e samma kille som skrev similitude och en stor del av slutet av säsong tre.

och med tanke på spoilerserna som har delats ut av både skådisar o producenter så tror jag att den fjärde säsongen kommer att bli något i hästväg.

helt i klass med de bästa ds9 säsongerna. :borg1:

Kan ju ge några spoilers iaf... ;)

*spoilervarning*

1x01 - 1x02: Storm Front Part 1 & 2 - Kommer troligtvis att wrappa upp hela Temporal Cold War. Archer & Enterprise har slungats tillbaka till 1944, där tyskarna håller på att vinna kriget tack vare viss utomjordisk hjälp.

1x03 - Home: T'Pol blir kallad hem till Vulcan för att gifta sig (hon slapp ju undan i säsong 1, så nu verkar det som om tålamodet där hemma har upphört).

1x04 - Borderland: Första avsnittet i en arc på 3 avsnitt som handlar om en förfader till Dr. Noonien Soong (Datas skapare), spelad av Brent Spiner själv. Tydligen är förfadern, Arik Soong, en stor beundrare av Kahn och hans gelikar, så han stal en del embryon som legat frysta sedan 'Eugenics wars' och uppfostrat sina egna supermänniskor. Vilket naturligtvis förklarar varför Noonien Soong heter som han gör.. :P

För er som är intresserade så rapporterar TrekWeb idag att Judith och Garfield Reeves-Stevens kommer att bli Story Editors under säsong 4..

Som en som älskade bland annat Federation och gillar Shatnerverse-böckerna kommer detta som en extremt positiv överraskning.

Url: http://trekweb.com/articles/2004/08/06/4113ae0eb0ed0.shtml

Edited by Peak

Såg lite om ett vulcanskt inbördeskrig. Författaren ville tydligen knyta ihopa varför Vulcans i tiden Enterprise befinner sig i mot Vulcans som figurerar i TOS och framåt. Ett klart lovvärt iniativ! Kudos till författaren.

Första frågan jag har om säsong 3 i Enterprise. Är det bara 24 avsnitt i den säsongen, brukar det inte vara 26 som standard?

Tycks vara populärt just med andra världskrigets nazityskland och deras alternativa källor av hjälp. Hellboy och Indiana Jones har ju liknande teman där. Dock gillade jag treans kontinuitet och hoppas säsong 4 får samma sak!

• Create New...