Vorik Postad 22 April, 2007 Rapport Postad 22 April, 2007 Jag hoppas på ett nytt konvent alá SweCon 2004. Det var riktigt trevligt och ett av dom bättre ST-konventen som jag varit på hittills. Finns det i nuläget några planer på att bjuda in några/någon större ST-personlighet och ordna med ett liknande konvent igen?
Supreme Commander JAF Postad 22 April, 2007 Rapport Postad 22 April, 2007 Jag hoppas på ett nytt konvent alá SweCon 2004. Det var riktigt trevligt och ett av dom bättre ST-konventen som jag varit på hittills. Finns det i nuläget några planer på att bjuda in några/någon större ST-personlighet och ordna med ett liknande konvent igen? Förutom återkommande mässor och swecon (om än utan star trek skådisar) så tror jag att det blir lite tunnsått med st/sci fi convent i sverige. Intresset är helt enkelt inte tillräckligt stort och det bevisades om inte annat av att Marina Sirties (Deanna troi) inte lyckades att fylla en mindre biograf när hon John Rhys Davis var inbjudna till Q and A i hagsätra för ett och ett halvt år sedan. Så jag tror inte att vi får se riktiga kanoner i sverige på ett tag. J.
Vorik Postad 23 April, 2007 Rapport Postad 23 April, 2007 Fast anledningen till att det var så få som kom till Hagsätra kan ju bero på många olika saker. Det jag eftersöker är ett renodlat konvent med inriktning på Star Trek. Antingen helt eller i alla fall delvis. Sci-Fi mässan är ju många som väljer bort då dom inte gillar den typen av tillställningar. Själv brukar jag inte besöka dom så ofta längre då jag tycker att dom är så lika varandra från år till år, oftas är det samma utställare/försäljare och många av gästerna återkommer lite för ofta. Kan dock tillskriva att jag var uppe 2005 i sthlm då Marina kom och var ute på både mässan och Q&A. SweCon 2004 var av en helt annan kaliber och bra mycket mer intressantare och proffsigare genomfört att jag och fler av mina vänner hellre väljer att besöka ett sådant konvent än att åka upp till en Sci-Fi mässa som har svårt för att utvecklas. Jag tror att intresset är stort om man bara kan göra ett bra konvent och sedan knyta till sig en eller flera bra personer med anknytning till Star Trek. Om man bara tar ut dom bra bitarna från SweCon 2004 och sedan rättar till felen som uppstod ich försöker att utveckla konventet så har man kommit en bra bit på vägen IMO.
Rekommenderade inlägg
Vänligen logga in för att kunna kommentera
Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in
Logga in nu