Gå till innehåll

Star Trek-konvent 2007 i Sverige


Pjotr'k

Rekommenderade inlägg

I Star Trek Norge: Forum säger Thomas Dahl följande:

Da er det bare for dere alle å begynne å spare til kongressen i Juli 2006 i Stockholm. Vi har inviteret:

Robert Picardo (EMH fra Voyager)

Jeffrey Combs (Vorta og Andorian fra DS9 og Enterprise mm.)

Anthony Montgomery (Mayweather fra Enterprise)

Brannon Braga (beste scriptwriter fra ulike Star Trek serier)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hi Maria!

I'm impressed! :) I didn't even know your where here, Maria! hehe

Nästa Star Trek kongress (och vår första eftersom 2006 var en SciFi kongress) blir i 2006. Tims flickvän hjälper oss nu att få till ett avtal med England där vi kör kongresserna efter varandra och på det viset kan dela på flygbiljetterna. De åker altså raka vägen hit efter England (eller omvändt). Nästa höst bestämmer vi, utifrån hur många sponsorer vi har, om det blir som vi tänkt och vilka vi inviterar, men vad jag förstår på styret är det nu Jeffrey Combs, Robert Picardo, Brannon Braga och Anthony Montgomery som står på listan i den prioriteringsordningen (och de har sagt "ja" alla även om vi ännu inte har gett nåt klarsignal). Men det kan ändra sig. Till nu tittar vi på Quality Hotel Globe som ett ställe vi kan ha vår kongress, men vi har också andra möjliga lokaler. I 2008 kommer vi att föreslå att våra vänner i WCT tar nästa kongress i Göteborg, och känner jag Patrik rätt så har han ingen problem att hitta på nåt bra.

Ethan Phillips har frågat om att få komma och jag hade hoppas att få hit Kate Mulgrew - men detta bli självklart upp till Patrik och Co. Jag kan i alla fall särvera kontrakterna på ett fat om han vill ha dessa två skådisar (Om Kate Mulgrew är ledig då) till 2008 eftersom Tim Russ har tipsat alla i Voyager om att säga ja! :) Trevligare kille kan nog vara svår att hitta tror jag, men jag har skrattat bra av mailen från Ethan Phillips som bad mig säga åt Tim att han var (citat) "...nothing but an old wind bag" hehe

Annars vill jag tacka alla för att vara med på att ge kongressen en så bra stämning som den hade genom att vara så glada och trevliga. Det gjorde det till en fryd att vara arrangörer även om en del uförustätta problem gjorde det mycket tuft. :) Otroligt vilken trevlig gäng ni är alla.

Redigerad av the2mas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tolkar jag saken rätt att det år 2006 inte kommer att vara ett Swecon 2006 utan ett annat -con 2006? Swecon-märket "ägs" väl egentligen av SF-fandom-gruppen, eller har jag missuppfattat det? (Jag får väl ändra titeln på det här inlägget och på temat om det inte är så...)

Trevligt att Jedda (Tims flickvän) vill hjälpa till!

Thomas: Jag såg på Star Trek Norge att du nämnde något om att det snart nog skulle komma anmälningsblanketter. Stämmer det fortfarande, eller blir det först till hösten 2005 då schemat detaljplaneras?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästa Star Trek kongress (och vår första eftersom 2006 var en SciFi kongress) blir i 2006. Tims flickvän hjälper oss nu att få till ett avtal med England där vi kör

Hur menar du här? Där du skriver eftersom 2006 menar du inte 2004 här? Elllr kommer det att bli både ett Swecon och en Star Trek kongress? I alla fall jag skulle behöva ett litet förtydligande här? Men utbudet av skådisar som kanske kan tänkas deltaga låter ju helt underbart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen! :)

Det var en liten fel ja. Jag menade 2004. Nästa kongress blir inte Swecon (för vår del) men en Star Trek kongress. Däremot finns ju Swecon varje år - men då som litterär SF kongress. Vi letar nu efter ett namn vi kan använda på alla Star Trek kongresser vi gör tillsammans med de två andra organisationer i Sverige. Ett förslag är "The Nexus 2006" och "Warp 2006". Har ni några andra förslag? 2006 kongressen blir (som alla framtidiga kongresser) gjort av alla tre organisationer i samarbete med varandra. Staden som har kongressen gör programmet och alla praktiska avtal lokalt. Vi gör i år programmet (men tar emot alla önskemål självklart), men vi delar en del praktiska saker. I 2008 blir det sannsynligen WCT som gör programmet, medan vi delar på allt det praktiska. Stockholm Trekkers bidrar med gratis PR om man önskar detta (som riktig nog måste tryckas, men designet är gratis).

När det gäller gäster och anmälningsscheman så blir inget avgjort före nästa höst även om namnen vi har att välja bland nog kommer att bli de fyra vi har pratat om. Vi kommer däremot att göra allt klart, så om sponsordelen är ok är kongressen i prinsip klar.

PS! Maria! I hope you don't learn your Swedish from me, as I'm not very good at it! hehe I'm Norwegian as you know!

Redigerad av the2mas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om olika namnförslag...

Vore det inte bra om vi hade ett namn som anknöt till Sverige. The Nexus och Warp är väl goda namn men de försvinner lite i mängden, tycker jag. Det finns så många konvent med liknande namn. Swecon var ett bra namn, men jag förstår om inte det kan användas.

Swetrek? Treknordica?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter spännande det här! Då verkar det alltså som om man har två konvent att se fram emot 2006, dels en litterär SF-kongress och en Star Trek-kongress. Det är bra att alla tre stora föreningar i Sverige hjälps åt med kommande Star Trek-kongresser i Sverige. Ett mycket bra initiativ som förhoppningsvis kommer att innebära ett mer enat trekkersverige i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SWECON kan du gå på varje år vad jag förstår :) Men det brukar vara mest litterär SF!

Vi har försökt göra ett svenskt namn till våra kongresser men de blir så töntiga och obvious. Det är dessutom vanligt i dag att satsa på coola namn (Galileo (?) i Tyskland tex). Vi önskar också att dra hit folk från utlandet och behöver ett namn som smakar av action och spänning. The Nexus är också ett symbol på ett ställe där man får alla sina drömmar uppfylda - vilket ju passar perfekt till våra kongresser! hehe ;) Det kan möjligvis dra lite flera folk utanför miljön också. Vi kan ju risikera att få göra flera SciFi kongresser för att dra nog folk. :) Men namnen är bara förslag! Det måste vara klart nästa sommer.

Redigerad av the2mas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hi Maria!

I'm impressed! :) I didn't even know your where here, Maria! hehe

Hej!

http://www.timrusstribute.com/images/SWECON/Tim&1Sweden.jpg <- det är jag med Tim på SWECON. Jag är säkert att du har sett mig med Tim eller med Jedda...

Nästa Star Trek kongress (och vår första eftersom 2006 var en SciFi kongress) blir i 2006. Tims flickvän hjälper oss nu att få till ett avtal med England där vi kör kongresserna efter varandra och på det viset kan dela på flygbiljetterna. De åker altså raka vägen hit efter England (eller omvändt). [/qote]

Det är en fantastisk idé!

Ethan Phillips har frågat om att få komma och jag hade hoppas att få hit Kate Mulgrew - men detta bli självklart upp till Patrik och Co. Jag kan i alla fall särvera kontrakterna på ett fat om han vill ha dessa två skådisar (Om Kate Mulgrew är ledig då) till 2008 eftersom Tim Russ har tipsat alla i Voyager om att säga ja! :)

Han var verkligen mycket imponerad av kongressen och trivdes mycket bra där. Han sa det inte bara för att vara vänlig mot er.

Trevligare kille kan nog vara svår att hitta tror jag, men jag har skrattat bra av mailen från Ethan Phillips som bad mig säga åt Tim att han var (citat) "...nothing but an old wind bag" hehe

Annars vill jag tacka alla för att vara med på att ge kongressen en så bra stämning som den hade genom att vara så glada och trevliga. Det gjorde det till en fryd att vara arrangörer även om en del uförustätta problem gjorde det mycket tuft. :) Otroligt vilken trevlig gäng ni är alla.

<{POST_SNAPBACK}>

Det var en trevlig kongress. Ni är alla så duktig, ni alltid hade en lösning på varje problem!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett namnförslag eller rättare sagt ett förslag på hur man ska ta fram ett namnförslag. Eftersom Seven (Annica Hansen eller hur det nu stavas) kommer från Sverige (norden) skulle det fungera att göra ett namn utifrån detta på något sätt? Jag har just nu inget förslag på hur man skulle göra men något borde man väl kunna hitta på?

Vad tror ni?

Redigerad av Thalaxian
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet det finns en "Norway" så det måste ju finnas en svensk utgåva. Nån som vet?

Hur menar du här?

Vidare så har det diskuterats huruvida Seven är från Sverige eller Danmark. I alla fall så är hon ju från norden.

Nordcon kanske kan vara ett förslag, eller Nordtrek?

Redigerad av Thalaxian
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Picardo (doktorn) är min favorit i Star Trek generelt! :) Fick mail från honom i går. Han hade varit i Japan och hade haft det mycket stressigt eftersom det var jordbävning och tyfon där. Jag lovade att avbeställa alla jordbävningar och tufoner för kongressen i 2006. Om en vecka skickar jag kontraktet som jag vill ha det eftersom jag inte gillade det hans manager skickade. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var verkligen roligt att vara på Swecon 2004 (glad att min pojkvän berättade om det) så ?? 2006 kan nog bli jätteskoj. Voyager är inte min favorit serie men doktorn är för go'. Hoppas hans manager inte förstör det.

Hey, Maria. It was so nice meeting you. :D

Redigerad av Karemina
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, här kommer lite förslag grundat på olika skeppsklasser inom Star Trek och Stjärnflottan. Dessa låter samtidigt lite "maffiga", vilket kanske skulle locka... Lägg själv till "2006".

Ambassador

Excelsior (det skulle åtminstone en här på forat gilla...)

Sovereign

Andra förslag:

Holodeck

Warpcore

Warpcore breach

Leisuresuit (doktorns namn enligt Rain Robinson...) :lol:

Freakasourus (Tuvok enligt samma Rain) :blink:

Jag vet att alla inte är jättelysande, men det finns alltså mycket att välja på. Jag skulle nog föredra någon av skeppsklasserna och särskilt då Ambassador som har en slags glans över sig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja! Mycket bra förslag! :D Hade ändå gillat om det reffererade till Sverige på något sätt också...

För att lösa detta med Seven, så kommer inte hon från norden, inte änns jorden, utan hon föddes på en koloni.

Man kanske kunde hitta lite inspiration från lillys komentar i FC;

"Borg. Sounds Swedish..."

:borg2: :P

Ny ide;

Constitution class (eller liknande)

(CONstitution)

Kanske bara är "Göteborgshumor", men det är ju Enterprise 1701-klassen... :D

Redigerad av Lokatt
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...