Mindtrust Posted November 16, 2004 Report Share Posted November 16, 2004 mmm behöver nog inte lägga till så mycket mera, då förestående har skrivt ungefär vad jag också tyckte om coldstation 12 helt ok avsnitt men har sett bättre 6/10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted December 5, 2004 Report Share Posted December 5, 2004 (edited) Nu har jag under en lång period haft mycket med skolan och sånt att jag inte hunnit se nå mycke Star Trek men det får lov på ändring på det nu. Storm Front I och II Bestämde att börja se dom nya avsnitten av Enteprise och jag må säga att jag fick verkligen en ??veraskning. Dom har verkligen lyckats! Storm Front hade verkligen den där stämningen så man tycktes inte kunna få nog utan ville hela tiden få veta vad som ska hönda. Det har ju tidigare varit avsnitt i Star Trek som utspelat sig under andra världskriget, men aldrig när allt inte varit som i historia böckerna. Tycker att skådespelarna gjorde en väldigt bra insats i det här dubbelavsnittet, som verkligen vissar vad dom har och att Enterprise verkligen hör hemma bland dom andra Star Trek serierna. Jag ger det här avsnittet betyget: 8.5/10 Home Enda ordet att beskriva det här avsnittet är fantastiskt. Miljön på Vulcan var helt obeskrivlig och det här var för mig ett av dom avsnitten som verkligen var känslosam. Att se T'Pol gifta sig med Koss bara för att hennes mamma ska få jobbet tillbaka, bara scenen mellan Trip och T'Pol när hon berätta att hon hade bestämt att gifta sig med Koss fick mig att gråta. :gråter: Jag håller ännu tummarna att det ska på något sätt lösa sig så att det blir Trip och T'Pol i slutet. Jag ger det här avsnittet betyget: 9.5/10 Borderland Var trevligt att se Brent Spiner igen och måste bara säga att han gjorde ett väldigt bra jobb att spela Dr Soong Gillar hur avsnittet höll spänningen uppe och att dom har börjat med trio avsnitt så att allt inte blir så snabbt avslutat, så att man får vänta för att se hur allt löser sig. Jag ger det här avsnittet betyget: 8/10 Cold Station 12 Märkte direkt att han som spelade Smike var väldigt bekant så kollade upp det och var ju han som spelade Jeremy Peters i Bostonm Publick. Hade inte så mycket att säga om det här avsnittet förutom att det höll späningen kvar så man verkligen ville se sista delen. Jag ger det här avsnittet betyget: 8/10 Edited December 14, 2004 by Lieutenet Lind Link to comment Share on other sites More sharing options...
Talar Posted December 5, 2004 Report Share Posted December 5, 2004 Brent Spiner gör den här rollen helt lysande. Avsnitten om augments ser jag som en av höjdpunkterna inom Enterprise så här långt. Kul när dom bygger ihop historien med andra serier också, det blir ju ganska mycket referenser till både TNG och TOS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts