OnO Posted December 3, 2004 Report Share Posted December 3, 2004 Är det någon som sett denna film, "Impostor" eller "Enemy of the Earth" på svenska. :blink: Den bygger på en bok av Philip K Dick. Samma författare som skrivit böckerna som gett oss filmerna "Blade Runner", "Total Recal" och "Minority Report". Detta borde borga för en bra film. Eller? Och varför är den "svenska" titeln Enemy of the Earth? Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted December 3, 2004 Report Share Posted December 3, 2004 Den gick på TV för inte så länge sedan. Jag tycker att den är underhållande. Det är en "du kan inte lita på någon"-film. Den gick direkt till video i Sverige, vilket jag tyckte var synd då det är så mkt annat dravel på bio. Har ni inte sett den, så gör det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted December 3, 2004 Report Share Posted December 3, 2004 Den gick på TV för inte så länge sedan. Jag tycker att den är underhållande. Det är en "du kan inte lita på någon"-film. Den gick direkt till video i Sverige, vilket jag tyckte var synd då det är så mkt annat dravel på bio. Har ni inte sett den, så gör det. <{POST_SNAPBACK}> Mmm, jag vill minnas att jag såg den också. (Om det var den han sprang på ett sjukhus mot slutet...) Den var väl helt okej, men kanske inget jag skulle lägga ner pengar på att köpa. Att den har en annan engelsk titel är ett högst irriterande fenomen, men beror väl mest på att distributören antagligen inte ansåg att folk skulle förstå det svåra ordet "Impostor"... Men jag tycker det är ett bevis på ett skruvat samhälle när vi "översätter" en titel till samma språk... ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted December 3, 2004 Author Report Share Posted December 3, 2004 Att den har en annan engelsk titel är ett högst irriterande fenomen, men beror väl mest på att distributören antagligen inte ansåg att folk skulle förstå det svåra ordet "Impostor"... Men jag tycker det är ett bevis på ett skruvat samhälle när vi "översätter" en titel till samma språk... ;) <{POST_SNAPBACK}> Visst tusan är det irriterande. Inte nog med att man ska hålla reda på all Sci-Fi som görs ;) , nu ska man hålla reda på två olika engelska titlar också. Ett annat exempel: Jag köpte en rea-rulle (49:- på OnOff), benämnd SF, för ett tag sen. Jag har inte sett den en, men det är nog en typisk B Sci-Fi... I alla fall. Den hette "Alpha Force". Men originaltiteln var "Interceptor Force 2". Min "Alpha Force" är alltså en uppföljare till en B-film. Jag kunde inte låta bli att skratta! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted December 3, 2004 Report Share Posted December 3, 2004 Ett annat exempel: Jag köpte en rea-rulle (49:- på OnOff), benämnd SF, för ett tag sen. Jag har inte sett den en, men det är nog en typisk B Sci-Fi... I alla fall. Den hette "Alpha Force". Men originaltiteln var "Interceptor Force 2". Min "Alpha Force" är alltså en uppföljare till en B-film. Jag kunde inte låta bli att skratta! <{POST_SNAPBACK}> Fast till skillnad från "Impostor" verkar man varit ÄNNU fulare i ditt fall. Här verkar det uppenbart att distributören velat dölja det faktum att det är en uppföljare på en B-film. Det känns värre på något sätt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted December 3, 2004 Report Share Posted December 3, 2004 Detta borde borga för en bra film. Eller? Detta är nog bland de sämre sci-fi-filmerna jag har sett. Jag rekommenderar att du inte köper den. Kan du se den utan att köpa så gör det, men jag tror att du blir besviken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted December 3, 2004 Author Report Share Posted December 3, 2004 Jag tycker att den är underhållande. Det är en "du kan inte lita på någon"-film. Den gick direkt till video i Sverige, vilket jag tyckte var synd då det är så mkt annat dravel på bio. Har ni inte sett den, så gör det. Underhållande Den var väl helt okej, men kanske inget jag skulle lägga ner pengar på att köpa.Helt Okej. Detta är nog bland de sämre sci-fi-filmerna jag har sett. Jag rekommenderar att du inte köper den. Kan du se den utan att köpa så gör det, men jag tror att du blir besviken.Bland de sämre jag sett. Okej, tack mina vänner. Nu är jag mycket klokare... ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Damien Stone Posted December 3, 2004 Report Share Posted December 3, 2004 Jag tycker att det är en alldeles utmärkt film med en aningen skruvat slut. Den är underhållande och är alldeles lagom för en kväll då man vill tänka lite men ändå inte för mycket. Vad beträffar titeln så verkar ingen ha tänkt på möjligheten att det redan fanns en film som bar namnet Impostor i Sverige. Det är inte helt okänt att titlar på en del saker har blivit ändrade pga. sånt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted December 5, 2004 Report Share Posted December 5, 2004 Jag tycker att den är underhållande. Det är en "du kan inte lita på någon"-film. Den gick direkt till video i Sverige, vilket jag tyckte var synd då det är så mkt annat dravel på bio. Har ni inte sett den, så gör det. Underhållande Den var väl helt okej, men kanske inget jag skulle lägga ner pengar på att köpa.Helt Okej. Detta är nog bland de sämre sci-fi-filmerna jag har sett. Jag rekommenderar att du inte köper den. Kan du se den utan att köpa så gör det, men jag tror att du blir besviken.Bland de sämre jag sett. Okej, tack mina vänner. Nu är jag mycket klokare... ;) <{POST_SNAPBACK}> Öh...I see your point... Filmen är snygg och välspelad. Gary Sinise tycker jag har bra kläm på sin karaktär. Fröken Stowe tycker väl jag att man får se för lite av. Jag är lite sucker för att man lägger ner lite på dekor, kläder och annan prop, och det tycker jag man har lyckats bra med. Denna framtid känns trovärdig. Handling flyger fram i ett rasande tempo utan att lämna en massa luckor efter sig. Det är La'action från början till slut utan att det blir så där "Bruse Willis förmycket". Jag tycker att du gått och väl kan köpa denna film. Själv har jag sett den tre gånger nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts