Smirf Posted February 9, 2005 Report Share Posted February 9, 2005 (edited) Jag såg Stargate Altlantis för första gången i går. Visst har jag sett Dell datorer i en rad andra olika serier, men Atlantis är lite väl extremt. Var de en gick någonstans så har de Dell laptops med sig, och av någon konstig anledning så fick man se Dell loggan vid ett flertal tillfällen. Avsnittet var bra, men den extrema produktplaceringen ger en bismak av sell out marknadsföring. Jag har knappt sett vanliga Stargate, så jag kan inte uttala mig om det är samma sak där. Jag kan tänka mig att det får en skaplig summa pengar av Dell för reklamen, kanske det helt enkelt är ett sätt att överleva i de tider då betydligt fler ser på dokusåpor än science fiction serier. Edited February 9, 2005 by Smirf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rehnvall Posted February 9, 2005 Report Share Posted February 9, 2005 Vist, men datorerna är åtminstånde på en "naturlig" plats och de zomas inte in på ett onaturligtr sätt. Tänker på en viss persons skor i I Robot. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahlberg Posted February 9, 2005 Report Share Posted February 9, 2005 Alltså... mycket lite händer av en slump... jag tror det är mer produktplacering än vad vi tror... och defenitivt av mer "skum" karaktär... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rehnvall Posted February 9, 2005 Report Share Posted February 9, 2005 Såklart de är produktplasering, men så länge de inte stör serien så gör det inget, våra hjältar måste använda något datormärke eller köra något bilmärke eller ha någon typ av kläder. Eftersom serien inte verkar påverkas nämnvert av produktplaseringen så ska vi bara gratulera att serien får lite extra $$$ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted February 16, 2005 Report Share Posted February 16, 2005 Bra sagr rehnvall. Det är ju en kapitalistisk värld vi lever i och det är klart att man ska se till att få in lite mer cash om man kan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
björne Posted March 7, 2005 Report Share Posted March 7, 2005 (edited) sitter ni inte o tittar på seien eller letar nu buggar o pruduktpalsering inte det första jag kollar efter på en serie eller film! jaja så tycker björn Edited March 7, 2005 by Pjotr'k Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts