Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad
I VOY så har de visserligen replikatorer, men Neelix tar in en massa underliga råvaror för jämnan. Jag har inte tänkt på det när jag sett det, och som jag kommer ihåg det så var det främst grönsaker av olika slag, men kan han ha tatt in någon form av Delta-kvadrant kött tro?

I Voyageravsnittet Infinite Regress får man se Seven äta kött när hon antar en Klingons personlighet. Jag minns dock inte om det sägs något om detta kött är "äkta" eller replikerat.

infinite_regress-2.jpg

Postad

Människan är ju allätare så jag begriper då rakt inte att det skulle vara otrekkigt att äta kött. Problemet är väl snarare att dagens produktionsmetoder gör att djuren lider onödigt mycket men det problemet kommer man ju runt genom det idoga användandet av replikatorer. Jag har för övrigt inte sätt något som antyder att man inte skulle ta till vara de resurser som naturen ger genom tex jakt och fiske. Därför ser jag inget konstigt i att Siscos reasturang skulle använda tex skaldjur på sin meny som inte är replikerade.

Nu kan jag inte direkt peka på något avsnitt som stödjer mig men visst finns det flera tillfällen där de har kött på menyn så hela befolkningen kan ju inte vara veganer? J.

Postad

Jag har alltid sett samma hållning i Star Trek som vad vi har nu. En del äter riktigt kött, andra gör det inte. (En del av dessa andra äter substitut). Ett flertal gånger har jag hört kött nämnas (Broken Bow t ex), och ett flertal gånger har det noggrant poängterats när en karaktär ätit ett vegetariskt mål (av någon anledning). Har lite svårt att se att detta förhållningssätt skulle ha ändrats bara för att människan har slutat slå ihjäl sina medmänniskor.

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu
  • Skapa nytt...